As-Salam.
Jika dah sampai Z ... takkan ada huruf lain dah. Tak perlu tunggu lagi, carilah peluang lain. Buat apa nak menunggu lagi, bukan tak ada jalan lain. Ada, cuma kita je tak mencari jalan tu. Kalau dah sesat, kembali ke pangkal ... itu kata orang tua-tua ... kenapa nak kembali ke pangkal? Sebab dari pangkal ... boleh cari dahan dan ranting lain ... bukan maksudnya dah berada di pangkal...duduk diam2 tak buat apa, kalau gitu, sampai bila nak maju?

Berhenti berharap kepada sesuatu yang tak pasti. Baik dalam apa jua perkara dalam hidup. Berhenti berharap bukan bermaksud putus asa, tetapi berhenti dari mengharapkan sesuatu yang takkan kita capai. Berhenti berharap bermakna kita tak perlu nak jadi punggok yang rindukan bulan.



Ada perkara yang boleh kita berikan harapan, dan ada pula ia sudah sampai ke penghujung. Terimalah qada' dan qadar .... itu semua ketentuan. Berhenti berharap perkara yang anda telah tahu mustahil untuk anda capai. 

Berhenti berharap, bukan bermakna putus asa ...

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. ye,btol,.jangan pernah berhenti putus asa,.kalau berhenti,putus sudah semuanya,takkan ada apa-apa pengharapan lagi,.

    BalasPadam
  2. setuju, memabzir je menunggu sesuatu yang memang mustahil menjadi kenyataan

    BalasPadam
  3. setuju... xpyh nak mengharap pada yang tak pasti... lupakan yang lalu teruskan berjalan ke depan.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement