As-Salam.
Perghh ... adehh ...keras nadanya. Begitulah, bila ada hati panas yang tak berapa berkenan dengan sesuatu luahan pendapat menerusi entri di blog. Ada juga yang terus hentam dan hentam tanpa tahu pun apa perkara yang sedang dibincangkan pada awalnya.

Banyak dah benda ni terjadi dan berlaku. Segalanya kerana salah faham. Salah faham yang bleh dielakkan jika terlebih dahulu tengok pangkal dan hujung. Ini masuk tengah2 ... ishhh ..

Ya, saya sendiri akui, saya bukannya tahu segala hal. Saya pun manusia biasa gak. Saya pun blogger yang baru nak belajar perihal dunia blogger gak, saya bukan guru blogger, saya bukan pandai bebenor. Saya cuma kongsikan apa yang saya tahu dan apa yang saya telah belajar. Maaflah kalau ada yang terkurang, maaflah kalau ia tidak kena dengan selera anda.

Mungkin ada pendapat itu kurang bahan buktinya, jadinya ia tidak kukuh, dan boleh diperdebatkan. Tetapi janganlah sampai memperlekehkan pengetahuan orang lain ... sedih guru dan cikgu yang memberikan tunjuk ajar. 

Maaf kalau ada yang terasa dan merasa. Jika anda tak puas hati dan rasa geram, tolonglah ingat bahawa setiap kata anda itu adalah doa .... kalau dah tahu ada orang bodoh ... didoakan bodoh juga ... makin bodohlah orang bodoh tu .... ishh ... nanti anda jugak yang hangin satu badan sebab di bodoh tu tak keluar2 dari kebodohannya .... cubalah doakan yang baik-baik. Susah sangat ke??

*p.s: Pantang betul makcik jiran sebelah rumah jiran sebelah kampung makcik saya bila ada orang suka2 hati cakap orang itu bodoh, orang ini bodoh.

5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. betull.. perkataan Bodoh itu selalu keluar daripada kata hati yang sombong dan bongkak...
    kita harus sedar diri, kita bukan sesempurna mana pun nak merendah2kan orang dengan perkataan macam tu kan...

    BalasPadam
  2. salam alaik

    Naim minta maaf jika ada kekasaran bila menulis..

    ^^

    peace!

    BalasPadam
  3. itu satu. ada satu lagi jenis blogger yang yang memaki dan membodohkan je dalam blog diorang. Macam bagus je... Tapi nak buat macam mana? itu blog diaorang. suka hatilah diorang nak tulis apa. jangan plak 'paku dulang paku sepih, mengata orang dia yang lebih plak'. cuma pembaca ada pilihan nak baca atau tak. pilihan di tangan anda.

    apakah tujuan anda berblog? nie aku punya sebab daaa...

    http://fahmimohdnilam.blogspot.com/2011/10/aku-dan-blog-daaaa.html

    BalasPadam
  4. mmg keras jer bunyi entri ni..kalo tulis yg elok2 n baik2 kan bagus..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement