As-Salam.
Kalau cikgu saya dengar ni, mesti kena ketuk kepala punya ... cukup marah kalau ada anak muridnya merasakan diri mereka bodoh. Ya, kita manusia bukan dilahirkan bodoh. Sebodoh2 manusia, ia takkan jatuh taraf sama dengan kebodohan haiwan.

Manusia diberikan segala kelebihan yang tidak terdapat pada makhluk lain di muka bumi ini. Jadi, saya berfikiran .... manusia tidak bodoh, ia tidak bodoh semasa lahir.

Dan memang pantang bagi sesetengah orang menggelarkan orang bodoh. Jangan memadai nak cop orang lain bodoh. Tidak pandai mungkin, tidak cerdik mungkin ...tetapi bodoh ... uhh tak sesuai ... ini kata saya ...kata anda?

Jadi mana-mana bangsa pun, mana-mana kaum pun, bagi saya ...istilah bodoh tu tak patutlah digunakan, gunakan tidak cerdik, tidak pandai ... 

*p.s: Adakala dalam keadaan marah, kita akan terucap juga perkataan bodoh tu - itu sebenarnya bisikan syaitan yang mahu kita berkata demikian ...

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Allah ciptakan manusia sebaik kejadian..

    cuma 1Q mereka x pantas manusia lain,.

    Alhamduillah.syukur pada Allah.

    BalasPadam
  2. tiada manusia yg bodoh..

    kita manusia je suka cakap pasal bodoh, mcm yna sendiri la, huhuhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement