As-Salam.
Menerusi Siri Sifat Blogger Terpuji kali ini, saya tampilkan faktor kedua (#2) sebagai salah satu panduan buat kita semua.

#2 - Memberikan Komen Yang Bermakna

Tinggalkan komen yang lebih bermakna, yang lebih berisi daripada meninggalkan komen yang tidak ada kaitan dengan entri yang disediakan. Komen anda perlulah pernyataan tentang apa yang anda ingin kongsikan, tentang pendapat anda, tentang pengalaman anda yang membincangkan isu yang sama di dalam entri.

Komentar seperti; "Saya dah follow awak, awak follow saya balik" adalah sesuatu yang agak kurang disenangi. Ia menunjukkan bahawa entri itu hanya disinggahi tanpa dibaca oleh anda.

Jika anda meminati sesuatu blog itu, pasti akan banyak perkara anda nak luahkan dan kongsikan. Pengalaman si blogger tak sama dengan anda.

Anda boleh sahaja memberikan sedikit kesimpulan anda terhadap entri, atau mungkin anda boleh kongsikan link entri anda yang serupa isunya dengan entri yang anda baca. Tentu, akan ada orang lain yang ingin mengetahui pendapat anda. Pastikan anda memberikan apa serba sedikit apa yang bakal mereka baca jika anda tinggalkan link anda.

Inilah dikatakan sifat terpuji seorang blogger. Blogger memberikan komen yang lebih bermakna dan bukan komen kosong .... :)

7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. boleh je nak komen pasal dah follow tu... tapi lepas tu komen lah sikit pasal entri kan?

    BalasPadam
  2. betul...saya sokong...

    tapi tak salah cakap dah follow tu.....

    BalasPadam
  3. mmg betul tuh..mcm terpaksa dan dipaksa pulak.
    tp sy ada gak kata " ada masa lapang mari lah singah " ;)

    BalasPadam
  4. setujuuuuuuuuu!!!!....komen yg baik amat diperlukan....follow mollow....kurg penting...

    BalasPadam
  5. setujuuuuuuuuu!!!!....komen yg baik amat diperlukan....follow mollow....kurg penting...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement