As-Salam. Erkkk sapa sini nak jadi blogger femes? Nak jadi blogger terkenal? Nampaknya ramai tu, walaupun tak angguk atau angkat tangan, tapi dalam diam-diam ada rasa kepingin nak jadi femes emes .... teringin nak jadi popular. "Hey u ... sapa tak nak poplar kay ...!!" ...

HH tak nak popular, tapi mahukan blog ni dikenali kerana isi kandungannya yang boleh membantu dan dimanfaatkan orang lain. Sebabnya, ingat tak kata HH mengenai tujuan HH berblog? HH nak berkongsi, pembabitan awal HH dalam dunia blog sejak 2007 pun semuanya al kisah berkongsi. Tak kira apa2 pun, insyaAllah, andai ia adalah baik. ia akan HH kongsi di dalam blog, samada berdasarkan pengetahuan yang tak seberapa ini atau melalui pengalaman sendiri.

Sebar Ilmu Bukan Hanya Kerja Guru

HH tak jadi cikgu, sebab tak reti nak mengajar orang. Kata ramai, kalau nak berbakti, kalau nak berikan ilmu, jadilah cikgu ... hmm itu kata ramai, kata HH lak ... nak sebar ilmu, buatlah blog. Nak sebarkan pengalaman untuk pengajaran dan pedoman, buatlah blog. Bukan buat blog untuk jadi kaya raya ....bukan buat blog untuk jadi artis .. no no ..bukan .. itu bukan tujuan wujudnya blog ini dalam dunia maya.

Teringin nak blog dikenali ramai .... nak ada pembaca duyun2 .... fahami dulu apa itu perkongsian ... fahami dulu apa itu konsep memberi (bukannya aku beri kau, dan kau beri aku) ...  sebabnya ramai blogger yang naik, banyak blog popular adalah kerana konsep ini.

*p.s: Negara kita jadi maju sebab kita sudi berkongsi, banyak perkara baik boleh dilakukan kerana berkongsi, namun perkongsian mestilah dengan berhemah ... 

10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. bannner tu...cantek3....I like!!

    BalasPadam
  2. menarik tips yang dikongsi. saya pun sedang cuba untuk berkongsi sesuatu yang berguna dalam blog

    BalasPadam
  3. salam bangku kosong
    saya suka,:) entry ni dan bendera malaysia kat atas tu.
    dan tqvm sbb bangku kosong dulu pernah buat segmen khas dalam blog bangku kosong ttg blog peribadi akak (ops bukan yang ni, ni blog sekolah).
    walaupun bangku kosong bukan artis, tp akak tengok followers bangku kosong dah bertambah banyak,tahniah erk.

    BalasPadam
  4. Salam Bangku Kosong,

    Cantik banner kat atas tu...memang kreatif..

    Manusia di dunia nie tidak semua mempunyai keistimewaan yang sama dan ia berbeza - beza antara satu sama lain. Mungkin Bangku Kosong mempunyai kelebihan di dunia blogging dan kelebihan ini menyebabkan ramai yang suka dengan entri - entri Bangku Kosong...apapun Tahniah daripada Kancil...:)

    BalasPadam
  5. waaa..nice la bro... serius sy berkenan!hehehe...

    BalasPadam
  6. betul tu. mula2 saya buat blog dah niat salah. pastu saya kaji balik, rupanya niat saya yang menyebabkan blog saya ni sunyi. so, saya betulkan niat saya dan skrg Alhamdulillah, walupun tak ramai, ada gak yang sudi baca blog saya.

    MOHD NASER.com

    BalasPadam
  7. sangat sedih bila tak mampu nak berkongsi dengan pengunjung yang ternanti2 entri dari kita... T_T

    BalasPadam
  8. entry yang menarik..panduan berguna untuk blogger baru..hehehe..

    time kasih...

    BalasPadam
  9. tangan yg memberi lebih baik drp yg menerima :-)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement