Jadi blogger sejak dari 2007!  Hahaha... gelak sama saya. Cit ..diri sendiri pun tak tahu. Apa ke halnya ... dah dah. Nak perbetulkan fakta sat, nanti orang dok cakap benda yang tak betul. Jadi, saya nak perbetulkan ehh ... huhuhu ...

Saya rupanya dah bersama dengan blogspot sejak dari 2007 ... kira leh anggap saya rasmi sebagai seorang blogger sejak Mac 2007 la, dengan akaun saya yang lagi satu tu ..sejak google mail baru nak menapak popular .... time itulah saya ada blog rupanya, dan blog saya tu ... dah pun kena padam sebab dikatakan sebagai blog spam .. (ingat saya pernah ceritakan sebelum ini?) Blog tu masih ada dalam senarai .... OnlineBiz for Malaysian .. aha .. time tu saya kononnya jadi Guru untuk bisnes online .... banyak artikel tentang buat bisnes online ada dalam blog tu.
Itu id akaun saya satu lagi, yang saya gunakan juga untuk akses akaun Adsense saya, untuk pengetahuan, saya ada dua gak akaun Adsense ni sebab satu tu dah kena banned ..hahaha.. nakal sungguh saya di kala itu ...

Dan ini pula merupakan id dan akaun saya yang sedang laris .. hehehe...

Kenapa saya buat dua akaun? Sebabnya ialah saya nak bezakan mana satu blog persendirian, dan blog untuk bisnes saya. Jadi kerana itulah saya buat dua, dan dua-dua ini saya handle dengan cara yang berbeza, selayak dengan tujuan id itu dicipta.

Dalam satu sudut ada baiknya dok buat dua akaun untuk dua projek berbeza, tak adalah nanti cramp inbox nanti, dan ia untuk mengelakkan spamming email dari berlaku. Biasanya bila kita ada id yang tunjukkan minat pasal bisnes, mulalah macam2 bisnes masuk dalam inbox nanti.

Ok, dah jelas ehh .... saya berblog dari 2007 namun secara hakikatnya saya juga blogger baru cam anda gak .... poyo je lebih ..hahahahaha

7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. tiada kata seindah Pengalaman berblogging bersama anda :)

    http://zippomiller.blogspot.com/2011/08/blog-zippo-akan-ditutup-buat-selama.html

    BalasPadam
  2. @ZIPPO MILLER Aduhh .. memang kasik sedey la ....

    BalasPadam
  3. wa ucapkan tahniah atas usia blog...

    BalasPadam
  4. Pengalaman lebih..
    Boleh timba ilmu ni..

    BalasPadam
  5. @Beruk Uhh beruk .... beruk leh cakap la ...

    BalasPadam
  6. same with me..heheh, new blogger

    BalasPadam
  7. Blog saya pun bermula 2007, tapi follower tak le sebanyak blok BK ni. Tahniah atas usaha yang berterusan.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement