Salam.
Dunia memang cepat alami perubahan. Mana yang runtuh dibangunkan, mana yang kosong dipenuhkan, mana yang lama telah dibaharukan. Begitulah adanya dengan kota metropolitan, New York.

Sejak tragedi 9/11, New York telah mula menukarkan landskap kotarayanya. Bermula tahun 1930an, kota hebat ini mula menonjolkan diri dengan membina bangunan pencakar langit yang hebat, dan diantaranya masih merupakan antara 10 paling tinggi di dunia!

Ia juga merupakan antara kotaraya pesisir pantai/pelabuhan yang paling padat di dunia, dengan percambahan penduduk dan penempatan antara paling pesat di dunia. Penduduk di kotaraya ini sahaja dah boleh menyamai dengan jumlah keseluruhan penduduk di Malaysia.


Lihat transformasi yang sedang dan akan dilakukan oleh kotaraya metropolitan ini, dari satu jembatan, dah ada dua, dari yang runtuh dah ada yang akan membangun.

Sumber: MultiCrome

8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. pehhh~
    dasat ah...
    Malaysia pon bole gak!
    >___<

    BalasPadam
  2. jumlah keseluruhan rakyat malaysia? Wow.. tak sangka plak.. pembangunan dunia kini memang pesat.. semakin menghampiri hari kiamat... manusia semakin sibuk..

    BalasPadam
  3. woaaaa...kagum2...bila Beeha nak sampai sini ni..

    BalasPadam
  4. @Shuk_ArChie Yer, lebih kurang 20 juta pada tahun 2009, dan ia merangkumi banyak penempatan di NY seperti Bronx, Brooklyn, Manhantan, Queens ...

    BalasPadam
  5. perrhh..dasyat..
    cpatbtul membangun..
    apa2 malaysia boleh!!

    BalasPadam
  6. mreka punyai pkr2 pmbngunan n modal yg tggi utk pmbngunan. kate ngara maju kn kn. hebakkk la plnning dog sume. mlysia pon ptut bljr dr smua ngara mmbngun n mmbngun dgn pesat jgk kn >.<

    http://yanadimple.blogspot.com/

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement