As-Salam.
Saya pernah kata, dan saya acapkali sebutkan bahawa saya dah mula berblog sejak 2008. Dan ada orang macam tak caya jer .... hehehe... tak apalah, memang la gitu ..mana nak tahu, sebab saya tak menonjolkan diri macam blogger lain, cuma sekarang je dok terkinja-kinja nak pamer diri dalam dunia blog. :P

Ini merupakan salah satu blog yang saya buat pada tahun 2008. Tujuan saya buat blog ini, adalah untuk menyajikan segala pengetahuan mengenai bulan Ramadhan. Semua entri adalah entri copy-paste. Masa tu tak ada isu pun soal copy paste, soal curik artikel ke apa ke ... tapi itu dulu. Saya masih kekalkan reka bentuk dan layout yang sama. Tak ada ubahan banyak ....

ruangramadhan - blog saya mengenai bulan penuh berkah ... dulu - 2008!

Dan kebanyakkan entri2 saya refer pada akhbar, dan juga beberapa laman web antarabangsa sebab pada masa itu agak sukar nak cari laman web dari Malaysia. Laman web ..bukan blog!

Laman web yang dari Malaysia saya rujuk adalah ILUVISLAM .... dan beberapa laman web dari kalangan pendakwah bebas.
Jika nampak ada tarikh tahun berubah2 tu adalah sebab saya repost/republish entri2 tahun 2008 tu untuk digunakan pada tahun 2009 dan 2010. Kerana isinya sama .. inilah saya katakan blog niche, tak ada carca merba ..semua adalah berkaitan Ramadhan.

Oleh kerana sibuk dan oleh kerana ada masalah untuk sanadkan hadis yang ada, saya tak buat dah entri baru. Saya biarkan je dalam dunia maya ni, dan nampaknya entri berbahasa inggeris saya dalam tu yang selalu menjana trafik ... :) trafik dari 2008 tak sampai pun 500!

Jadi, inilah rupa blog saya di awal-awal saya berblog dulu. So leh agak la dengan blog-blog saya yang lain. :)

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement