As-Salam.
Jika anda nak belajar cara blogger baru mencari tips untuk berjaya dalam blogging, anda patut baca entri ini: Tips Gua Berblog

Memang betullah apa yang dikatakan. Usaha sendiri untuk mempopularkan blog. Tak susah mana pun, yang susahnya mungkin kena banyak usaha ... hehehe... kena rajin. Mungkin ada yang tak gemar dengan cara kita, tetapi blog kita adalah usaha kita, nak harapkan orang lain menaikkan blog kita ni ... ishh macam2 yang dia mintak nanti.

Bak kata sorang brader tu, dalam apa jua benda baru yang kita nak ceburi, mesti lengkapkan dulu dengan ilmu. Bila ilmu tak ada ... cari. Bila dah jumpa, cuba, dan amalkan sebaik mungkin, bukan tangkap muat je. Bukan apa ..tak menjadi disalahkan orang lain .... ishhh apa daaa ... cer buat betul2. Dan janganlah pula nak macam mee segera, kejap2 tu nak tengok hasil.

Bila kita buat sesuatu benda baru, jika ilmu tak cukup ... pasti nanti akan terkontang kanting. Ada je yang tak kena ... lompang la katakan. Sebab baca A sampai X je ... Y belum sampai lagi, tetiba dah nak melompat baca Z ...mana boleh gitu.

Tapi ada gak yang kata, kena trial and error, cuba dan terus cuba, dalam setiap percubaan, akan ada yang gagal, dan ada yang berjaya. Berjaya tu oklah .... bila gagal tu, jangan lupa cari apa silapnya. Kalau tak cari, sampai ke sudah akan terus melopong je. Kena tampal kekurangan yang ada.

Nak cakap panjang lebar, mungkin ada yang cebik bibir sebab siapalah saya untuk berkata itu dan ini dalam dunia blog. Bangku Kosong adalah sebuah blog yang biasa-biasa, tiada luar biasa, ditulis pula oleh seorang lelaki berbini satu dan beranak tiga. Bukan jutawan internet, dan bukan pula blogger terkaya. Ilmu tak kira siapa ... bukan memilih dan bukan dipilih, jika saya tahu, saya sampaikan ... jika tak tahu, saya cari ... dan jika salah, saya minta ditegur. :)

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement