As-Salam.Antara cara terbaik dan mudah yang boleh anda buat untuk naikkan trafik seterusnya meningkatkan jumlah pageviews di blog anda ialah dengan membuat tukaran link. Ada banyak cara untuk anda buat tukaran link ni, atau dengan kata lain backlinks sesama sendiri.





Antara cara dan kaedah untuk tukaran link ini ialah:

  • Tukar link sesama blog, untuk hasil yang meletup, tukar link dengan blog yang punyai ranking yang tinggi, atau yang memang tinggi pageviews.
  • Tukar feed sesama blog, masing-masing akan mendapat keistimewaan yang sama rata, dengan feed, lebih banyak backlink anda akan dapat, daripada menggunakan cara pertama tadi yang hanya satu link ke satu2 entri atau blog.
  • Tukaran link dengan direktori blog seperti blogmalaysia, blog directory, dmegs dan sebagainya.
  • Menggunakan cara menyertai segmen, contest dan sebagainya di mana anda dengan cara paling senang memberikan links kepada tuan punya blog, dan blog tersebut menyiarkan links ke entri2 anda. Semakin banyak diberikan, semakin cerah untuk anda mendapat tempat dalam enjin carian. 

Namun, semua perkara di atas hanya dan jika blog anda menyediakan isi kandungan yang berkualiti, original dan juga paling tidak lengkap. Enjin carian sukakan entri blog yang panjang, tetapi tidak terlalu panjang. 

Jika anda sebagai enjin carian, tentu anda akan menyenaraikan sumber yang paling lengkap di atas sekali jika dibandingkan dengan sumber-sumber lain yang memaparkan sebahagian cerita.

Ok, harap ini dapat membantu buat mereka yang bertanya tentang bagaimana nak naikkan ranking di enjin carian, selain meningkatkan pageviews serta trafik ke blog.

Selamat mencuba. :)

10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement