Salam.
Uhhh sekarang tak macam dulu. Dulu nak bawak boipren gelpren bawak balik umah, fikir 8 juta kali ooo .. skang ni ...bukan bawak balik umah, siap jumpa tok nek lagi tu. Hmm dah makin yakin diri kot. Mungkin ada baiknya, menunjukkan yang niatnya ikhlas dan jujur dalam berkawan.

Ok, meh layan sebuah cerita ni. Jangan gelak sebelum abis baca yer.

Seorang gadis membawa teman lelaki barunya yang berasal dari bandar pulang ke kampung untuk bertemu dengan neneknya. Setibanya ke rumah, si gadis terus meluru masuk ke dapur dan memeluk neneknya. Lupa tentang teman lelakinya yang masih di ruang tamu, si gadis tersebut terus berbual dengan neneknya. Teman lelakinya terus duduk di ruang tamu, sambil menantikan kekasihnya di dapur dia terpandang semangkuk kecil kacang badam dan gajus di atas meja. Bosan menunggu, diapun terus mangambil sebutir kacang, lalu memakannya.. setengah jam kemudian.. habis semangkuk kacang itu dimakannya!

Si gadis setelah puas berborak dengan neneknya baru teringat yang teman lelakinya masih berada di ruang tamu. Lalu dia dan neneknya baik ke ruang tamu.. "Nenek, inilah teman lelaki saya yang katakan tadi.., Yang, minta maaf lupa nak kenalkan dengan nenek tadi," kata si gadis..

"Tak mengapa, saya pun nak minta maaf dengan nenek, habis semangkuk kacang nenek saya habiskan.." kata pemuda itu pula.

"Itulah cu, cucu-cucu nenek ini suka berikan nenek coklat kacang, tapi nenek ni bukannya ada gigi, jadi nenekpun hisaplah coklat tu sampai habis, kacangnya nenek letakkanlah dalam mangkuk tu... "

7 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. hhahahahahah...
    eh btoi ka nie blog bangku kosong..
    tkar len lak..

    BalasPadam
  2. biar betol pakcik huhuhuhu

    btw .. asl tiap hari ganti header ngan backround nih

    BalasPadam
  3. @waN Mohd Salim Hahaha .. mana ada tiap2 hari .. actually baru lepas rojakkan blog orang lain, pastu tetiba dapat idea nak wat untuk blog sendiri ..hehehe

    BalasPadam
  4. @zarulfarhana Betul betul .. anda tak sesat jalan .. :P

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement