Salam.
Sekali lagi atas jemputan seorang sahabat blogger, saya singgah di blog ini, dan saya sukakan entri terbaru yang ada dalam blog tersebut:

Gambar Ini Ada Kaitan Dengan Entri Yang Disampaikan. Foto: GedungRasa

Apa yang cuba GR sampaikan adalah, jangan asyik dirungutkan perkara malang yang menimpa, sebaliknya fikirkan disebalik perkara itu. Kadang-kadang ada kesalahan yang kita buat, dan ianya menjadi balasan kepada kita. Kadang-kadang Allah ingin menguji kita, samada mampu untuk bersabar ataupun tidak. Kadang-kadang jua, sesuatu yang buruk itu sengaja ditimpakan ke atas kita untuk dijadikan sebagai pengajaran, supaya kita berubah. Itu adalah perkara yang baik bukan?

Betul apa yang dikatakan blogger ini. Jadi, sebagai makhluk yang telah diberikan segala keistimewaan di dunia ini, kita harus tahu dan pandai menilai sesuatu. Setiap apa yang berlaku, bagaimana pahit sekalipun, kita perlu memikirkan secara positif. Ya, berkata memang mudah tetapi itulah hakikat dan sentiasa kena ingat.
Bukan nak menjadi sesempurna iman para sahabat nabi tetapi kita boleh berubah dan kita boleh menjadi lebih baik jika kita mahukan. Sekurang-kurangnya jadilah lebih baik dari semalam. :)

Untuk baca keseluruhan entri tersebut dan apa kaitannya dengan gambar motor yang dah rabak tu .. KLIK SINI.

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Tanpa pengalaman pahit takkan ada pengalaman manis.Itu memang dah jadi rencah hidup manusia.Apa jua yg terjadi samada baik atau tidak jadikanlah iktibar,pedoman dan panduan dalam menempuh masa depan.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement