As-Salam.
Ok, mari lihat apa keburukan blog anda mempunyai bloglist .... :)

Panduan Menulis Blog | Keburukan Mempunyai Bloglist Dalam Blog

Blog Lambat Load
Bergantung kepada jenis blog yang anda masukkan ke dalam bloglist, ada wordpress, ada blogspot, ada tumblr dan macam-macam lagi, dan ada yang guna domain sendiri, dan ada yang guna domain serta hosting percuma. Kadangkala RSS atau ATOM blog2 berkenaan hadapi masalah dan mengakibatkan ia lambat loading di bloglist anda.

Kemungkinan Diserang Malware
Anda boleh menjadi penyebab blog-blog lain dijangkiti malware tertentu, dan blog anda juga boleh dijangkiti malware dan virus tertentu dari blog-blog yang ada dalam bloglist anda. Jadi berhati-hati.

Blog Lain Pengaruhi Persepsi Pengunjung
Kadangkala kita tak sedar, ada blogger yang sensitif bila melihat dalam senarai blog anda itu ada blog lain yang tak berapa disukai, mungkin blog yang penuh hasad dan dengki ataupun blog yang pernah buat kontroversi, lalu timbul persepsi negatif terhadap blog kita secara tak langsung.

Trafik Dicuri
AHa... terkejut ... actually ini bukan satu keburukan yang jelas, ia lebih kepada perkongsian. Namun perlu juga anda tahu, apabila blog anda berada di dalam senarai blog-blog popular, anda mungkin dapat trafik yang tak disengajakan. Dan begitulah bila ada pengunjung lain datang ke blog anda, mereka pun boleh memberikan trafik tanpa diduga kepada blog2 di dalam senarai blogroll anda.
 
Jadi, pilihan di tangan anda.... anda mungkin tertanya-tanya ada blog yang sering menjadi tatapan pembaca tiada pun bloglist dalam blog mereka, dan kalau ada pun ... sikit je senarai yang terlibat. Aha ...mungkin sebab-sebab di atas yang saya senaraikan itu berkemungkinan menjadi penyebab.

Namun, di sebalik semua keburukan itu .... ada kebaikannya ..dah baca entri sebelum ini? Saya ada selitkan kebaikan mempunyai bloglist. KLIK SINI.

1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. abam hasrol bangku kosom : terbaik ni, thanks sudi share info berguna...apa pun setiap benda/perkara tu ada motif tersendiri dan ada pro & contra...('',)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement