Salam.
Apa yang diharapkan daripada follower? Kalau nak dititipkan memang banyak .... tapi jika anda seorang blogger baru, yang baru sahaja ada blog, pengertian follower ini amat bermakna. Follower boleh diibaratkan sebagai motivator atau pemotivasi bagi seorang blogger baru. Blogger lama - hmm tak perlu cerita, mereka dah ramai follower, dan dah ada cara lain atau perkara lain yang memotivasikan mereka menulis entri.

Kalau difikirkan mengapa perlu follow blog tu kalau tak menarik. Hmm keputusan tu terletak pada mereka yang klik-klik itulah. Anda boleh je hari ni jadi follower, esok lusa jadi unfollow. Mudah, simple. Jadi tak perlu nak kutuk blog yang anda follow tu jika anda tak suka, apa yang perlu anda buat bila dah follow ..... tetiba jadi tak berkenan... unfollow je.

Ok... jom jenguk blog-blog ini, follow mereka untuk mereka terus menghasilkan entri best. Samada blog mereka benar-benar best ... itu adalah hak anda untuk tentukan tetapi jangan pula memburukkan mereka. Ok ... meh jenguk dan baca apa kata mereka (jika ada ulasan) tentang follower.


Jangan matikan semangat mereka yang ingin berkongsi cerita dan ilmu. Ada perkara yang boleh kita belajar dari pengalaman orang lain. Mungkin tidak sekrang .... esok lusa .... mana tahu.


2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. time kasih banyak² encik bangku kosong kerana bagi semangat kat saya nak berblog !! nanti selalu la singgah ek..buleh la komen mana yang perlu di perbaiki kan !

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement