Salam.
Mengapa blogger perlukan followers, ada banyak sebab, dan kerana itulah kita tahu apa sebab blog-blog ini perlukan followers, jika anda setuju dengan pendapat mereka, apa kata saya syorkan follow ... biar hati mereka berbunga-bunga, saya tak paksa tetapi sesekali kita memberi sesuatu yang bermakna buat blog2 baru ni ... kan ke satu jariah juga?

Meh meh ... mereka bukan minta simpati, tetapi mereka memerlukan sokongan.


Saya tak dapat nak pilih mana satu pilihan blog baru, namun secara amnya, saya ingin memberikan tips ini:
Apabila melibatkan gambar, jika boleh pastikan saiznya bersesuaian dengan kelebaran entri dan juga widget anda, jika letakkan di sidebar, yang selalunya antara 250-370px, pastikan gambar anda yang diletakkan di sidebar antara kelebaran itu. Caranya ...

img src="gambar.jpg" width="200" 

Jadi anda dah setkan kelebaran gambar itu hanya sebesar 200px tak perlu letak height supaya ia boleh auto calculate, jadi gambar tu takkan jadi pelik, kembang ke tinggi ke apa ke .. sebb dia ikut ratio base yang dah kita tetapkan tadi.

Okeh.

6 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. ada gambar itu merujuk kepada header..??

    BalasPadam
  2. @Qaseh Wardah Tak .. merujuk kepada isi blog dan juga bahagian sidebar. Header tak dapat tidak dia ikut setting yang memang dah ada dalam template. Cuma kita boleh kurangkan dari segi kualiti dan jenis header, samada guna *.png, *.gif ataupun *.jpg .. paling baik guna simple text dan boleh juga flash header.

    BalasPadam
  3. ooh...faham...^_^

    BalasPadam
  4. Salam,terima kasih krna berkongsi ilmu kepada kami yang tak setahun jagung lagi ni

    BalasPadam
  5. ohh saya baru tahu boleh setting cam ni ..TQ hasrulhassan :)

    BalasPadam
  6. ok dah terjah semua blog diatas :)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement