As-Salam.
Apa fungsi anda letakkan bloglist dalam blog anda? Sesetengah blogger, mereka meletakkan senarai blog yang mereka sukai, dan ada juga yang letakkan blog-blog yang menjadi pengunjung setia atau followers blog mereka.

Bagi saya, saya cuba seimbangkan dengan mereka yang menjadi followers, dan juga menyenaraikan blog yang sering menjadi rujukan saya. Rujukan itu bermakna menjadikan blog mereka sebagai salah satu rujukan untuk menulis dengan baik dalam blog.

Saya juga kadangkala suka menulis entri mengenai pendapat orang lain, atau pendapat dari blogger lain. So, blog2 dalam bloglist la yang selalu saya singgah, dan baca entri2 yang ada. Mana saya rasa dan fikir nak ulas atau beri pandangan, maka saya akan beri pandangan menerusi blog saya. Dan insyaAllah, saya pasti akan berikan backlink kepada pencetus idea saya untuk membuat entri tersebut.

Ada sesetengah orang - termasukla saya, meletakkan bloglist sekadar nak share trafik dari pemilik blog. Share trafik di sini bermaksud, andai ada singgah blog sini, mereka nampak ada tajuk menarik di senarai blog tu ... mereka akan klik .... benda ni juga sering dikatakan sebagai blog hopping .... :)

Jadi, apa fungsi bloglist buat anda?

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. sbb sye bc smua yg dlm bloglist tu walaupun org tu xnk ltak sye dlm bloglistnye........

    BalasPadam
  2. dah lama x ltak bloglist tp ada blog tuk blog list di http://mindcommunity.blogspot.com

    BalasPadam
  3. salam blogger saya kepada bangku kosong,

    Bagi saya, dalam bloglist saya adalah mereka yang melahirkan hasil penulisan mereka dengan begitu menarik sekali. Sedikit sebanyak memberikan idea untuk penulisan entri saya yang akan datang.

    Blog bangku kosong memang stail, penulisan yang kemas dan teratur. Apa boleh saya letak blog ini sebagai salah satu blog didalam bloglist saya?

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement