Salam.
Lagi kes papar aib orang (blogger) dalam entri. Aduh ..... tu la pasal, buat blog semata nak hentam orang lain ... apa kes nih? Janganlah begini .... ini bukan pertama kali .. dah jadi isu basi dah. Dah ramai kata jangan. ... tapi dok buat juga. Seronok ke nak aibkan orang lain ni? Seronok? Apa kata bila berlaku pada batang idung sendiri.

Saya tahu mereka yang buat entri gitu bertujuan nak sedarkan orang - mungkin sayangnya terlebih tetapi harus ingat, orang takkan faham apa yang kita sampaikan secara direct dalam blog ni. Blog bukan ditulis dengan dilengkapi faktor emosi sebenar - letak la emoticon ke bagai ke ... tak semestinya orang yang baca bernada sama dengan kita.

Saya faham ... anda nak berdakwah, tapi bukan dengan cara kasar mengaibkan orang. Letak nama ...letak gambar pastu kata itu dan ini, itu bukan cara yang betul. Sia-sia je nanti. Dari kata orang lain dapat dosa ... dosa kita wat entri macam tu - tak terfikir ke? Kata Ustaz Zamri, yang penting penyampaian, sampai atau tidak adalah bukan tugas kita .. itu urusan Allah Taala untuk bukakan pintu hati.

Saya tak pandai pasal hukum, jadi anda mungkin boleh persoalkan. Tetapi, logik akal apa .... baling tahik .. agak2 dapat bunga tak? Melainkan si empunya diri yang kena tu, seorang yang murni hatinya ... diberikan bunga wangi sewangi wanginya agar yang tadinya mengaibkan tersedar dari kesilapan.

Jadi, buat mereka yang jadi mangsa ... kalau blog anda diancam begini, diperlakukan sedemikian, kena attack secara peribadi, harus kena ingat ... biar kita tersedak ... jangan sampai tercekik ... tercekik mati ooo .. huhuhuhu

16 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. http://sukacartoon.blogspot.com/2011/04/perkhidmatan-sewa-van.html

    BalasPadam
  2. @miss ryrinn _ angin Kadangkala niat mereka baik cuma penyampaiannya je yang tak berapa nak baik.

    BalasPadam
  3. @suka cartoon Adehh dik non .. apa kaitan sewa van dengan entri nih? Hmm tak apalah ...kasik lepas je ler ...

    BalasPadam
  4. macam2 hal skang..sokong ckp miss ryrinn..

    BalasPadam
  5. Assalamualaikum.
    btl tu.tgs kt hanya menyampaikan shj.
    teguran tu mestilah dgn cara yg trbaik. ada uslub dan wasilah trtentu.
    mgkin itulah kesan menegur tnpa ilmu. na'uzubillah..

    BalasPadam
  6. Salam. Betul tu. Kalau sesama sendiri pun nak menjatuhkan, macam mana nak maju. fikir-fikirkan lah. ^_^

    BalasPadam
  7. baru semalam rasanye terjebak dalam blog hentam2 ni..faham maksud dia, tapi tak setuju cara dia. hentam menghentam..mengapa perlu samapi dedah aib orang..siap ambil muka seseorang..ish..sematkan dalam hati, kita ni nak menegur..dalam masa yang sama, tegurlah diri ini juga kerana tak pernah rasa diri ini sempurna..

    BalasPadam
  8. @Jahidih Saili Saya suka komen anda ... benar benar sekali.

    BalasPadam
  9. @Nora Shahaira Saya fikir kalau benar sangat nak letak gambar atau wajah .. letak gambar sendiri ... :) atau letak gambar anak atau adik atau kakak ... dan buat satu entri yang lebih bermakna, buat gini: inilah rupa A sebelum dan rupa A selepas - dengan attach gambar kaum keluarga atau gambar sendiri ... tapi mereka tak berani.

    BalasPadam
  10. jaga aib orang.. jaga aib diri sendiri.. ades..

    BalasPadam
  11. ahaaaak tersedak wehh

    jaga tepi kain sendiri je :)

    BalasPadam
  12. Isu ni memang takkan selesai ke..nak sangat hentam orang masuklah politik..lagi banyak penyokong..

    http://day-an-i.blogspot.com/2011/05/kenapa-aku-lulus-jpj.html

    BalasPadam
  13. salam abg...aku rasa manusia tu memang ada niat macam tu sebelum buat blog..kenapa ya? seronok kot bagi dia...aku tak pernah seronok pun kalau baca entri macam tu..dia suka bermain dengan kontroversi la tu ahakss..

    BalasPadam
  14. mungkin masa menulis tu pikiran dorang lebih dikuasai emosi...sbb tu agaknya penulisan tu agak kasar bunyinya...tp janganlah sampai mengaibkan orang lain

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement