Saya nak kepoh .. boleh tak? Dulu, masa awal2 kawin, saya dan wife memang giler peraduan, apa2 peraduan yang ada semua kami masuk ... paling tak hingat adalah peraduan duit raya dari choclairs .. gila weihh .. bila choclaire bertong2 tu ... beli murah kat kedai yang jual borong benda2 ni ... kumpul pembalut. Obses gila .... nak menang punya pasal, sampai buka pembalut tu .. coklat simpan dalam bekas lain ... nak wat camner ... nakkan pembalut sebagai syarat .... so pulun la wat gitu.

Kami Dulu Obses Dengan Segala Macam Peraduan

Kumpul punya kumpul ...memang banyak la. Kami hantar berpucuk2 surat dengan isi sampul coklat choclair ... menang? Hmm tak ... dan coklat tu ... sampai dekat setahun dalam balang ... tak makan pun .. ish ish ish .. membazir sungguh la.

Dan selepas itu, bila ada iklan pasal coklat ni ... pasti saya dengan wife senyum teringat kisah nih. Ia juga jadi pengajaran .... jangan obses sampai buat pembaziran yang tak perlu. Mana taknya ... last sekali coklat tu buang je .. .membazir je kan? Dapat la simpan balang dia wat kenangan .. hahahaha....

Tapi, saya pernah menang ... aha .. saya pernah menang bekas CD dari contest Malaysian's Idol, saya dan anak saya pernah juga muncul dalam majalah Pa & Ma, dan menang seratus ringgit ... ahaa .. itupun sebab kekreatifan wife saya menulis satu citer tentang anak sulong kami. Ehemmm .. well ... tengok la sapa editornya .. hehehehe...
[post_ads]
Saya lak, pernah menang baucer Courts Mammoths .. dapat la saya beli TV sebijik dengan Rice Cooker ... yang bestnya time nak guna baucer tu la .... orang Courts tu macam tak percaya je ngan baucer saya menang tu .. siap calling2 HQ lagik .. uhh muka penipu kot kami ni .. adehhh ... tapi alhamdulillah, dua benda tu still dipakai sampai skang ni. Untuk pengetahuan, time tu saya tak ada TV lagi kat umah, so bila dapat baucer tu .... dapatlah ada TV sendiri ..... :)
[post_ads_2]
Saya juga pernah menang saguhati T-Shirt, baucer dan tiket wayang. Skang ni ... kalau beli apa2 kat kedai, kami akan simpan pembalut atau bar code, bila ada contest apa2 yang ada kaitan, kami tak perlu beli lagi sebab memang dah ada. Hmmm sib baik minat saya ngan isteri sama suka .. kalau tak .. mesti ada yang bising sebab suka simpan benda ntah apa2 .. hahaha....

5 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. wah bestnya siap mng TV lg. nmpk gaya bro ni mmg jnis murah rezeki. Alhamdulillah, doa2 smoga sentiasa murah rezeki sampai bila2 :)

    BalasPadam
  2. bertuah lah bro dapat baucer .. qaseh ni tak juin sbb tahu dah tak menang punye haha.. tapi kdg2 kalau cabutan bertuah tu ade gak kena hii

    BalasPadam
  3. haha.. memang spasang suami istri yg sporting ^^

    kalau berusaha pasti membuahkan hasil gak.. tu kan salah 1 usha gak kan3x??

    tp yg part buang coklet tu yg sayang gile, klu taknak bulih bagi sma sya..ngeeeeh~

    BalasPadam
  4. salam..

    saya ingat dulu ayah saya ada jugak obses dgn peraduan silangkata dlm newspaper. asal ptg lps blk skolah jer, tgk ayah duk ngadap npaper. ntah berpuluh2 kali hantar jawapan, xtau la..menang xde skali pun...pastu x buat lg dah..boring agaknya asyik xmenang jer :-)

    BalasPadam
  5. wee!! bro!!
    dah banyak menang adiah contest bagai haa..'
    kalo hubby saya xde maknanya..
    workaholic tol!!
    keje no satu..bisnes no 2..
    bini nge anak no 3..kah2
    nak ku cepukk jerk..
    kan besh kalo sama2 minat mende yg sama kan..
    saya jenis bising2 giler2 mommy gitu..
    alamak..hubby saya jenis pendiam..kih3..
    haru..!!

    salam singgah dari mummy weiyda
    eppy blogging ya!!

    Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement