As-Salam.
Masih tercari jawapan sebenar untuk memperkenalkan blog ke dalam dunia blog. Saya dah berikan banyak petua dan tips tentang perkara ini samada daripada analisis sendiri atau olahan sendiri dari mereka yang telah pun sebelum ini memberikan petua yang serupa. Namun, daripada banyak-banyak tu ... saya lebih tertarik dengan konsep blogwalking.

Mengapa? Hmm ... sebab blogwalking atau bloghopping ini adalah perlakuan yang lebih jujur dan menampakan usaha. Jika anda mahu dikenali, kenali dulu blogger-blogger yang lain .. ala macam perkenalan biasa seharian ler ... :). Ada tengok seseorang yang anda nak kenal, anda mesti tegur dia dulu ... paling tidak pun, anda nak tahu mana dia tinggal, no telefon dan sebagainya.

Kata redmummy dalam videonya dalam 1Tube.MY ... bloghopping adalah perkara paling asas untuk membolehkan blog anda disedari. Dah ada blog ... tak ada entri nak buat .. maka blogwalking adalah cara mudah. :) Tak percaya? buatlah malam ni .. insyaAllah, esok lusa pasti tuanpunya blog akan singgah di blog anda.

:) Terima kasih buat mereka yang sudi singgah di blog saya yang ntah apa2 ni. Mana yang bermanfaat ...dijadikan panduan. Okeh.

11 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. sepanjang buat blogwalking setakat ni,ramai yg buat kunjungan balas ke blog kita semula..cara mudah utk promosikan blog kita..lg banyak buat blogwalking,makin ramai orang tahu blog kita..^^

    BalasPadam
  2. En hasrul..tima kasih di atas tips anda...!!!

    BalasPadam
  3. Tepi Sikit Nak Lalu

    BalasPadam
  4. Salam singgah..
    Tau takpe. Walaupun Opah tak update hari2.
    Tapi Opah suke bw.sebab dapat cari byk info.

    Tapi kadang2 ade orang bw setakat say hi je kat shoutbox. tak bace pun ape3. tol tak??

    :)

    Happy blogwalking

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement