Salam.
Seronok bila blog kita didatangi blogger-blogger terkenal. Kenapa? Sebab beri impak dari sudut psikologi .. serius. Macam tetiba ... tengah-tengah syok berkain pelikat tanpa baju, duduk depan TV, peluk bini, dengan biskut tersedia nak dicicah dengan kopi .... ada orang beri salam depan pintu !! tengok-tengok .... PM Malaysia datang ... singgah .... tak terkejut? Erkk PM ... mungkin terlebih2 lak pula saya ni ... ok ok ... orang lain ...hmm contohnya ..... personaliti terkenal macam sapa ehh .. ala leh pikir sendiri kan?

Jiran nampak .. pasti derang juga akan datang singgah sama .... berkain pelikat juga ... tak dan nak tukar lain ...takut personaliti tu balik lak ... hmmm bukan apa pun, saja nak tengok ... personaliti tu duduk ke, makan ke, sembang2 apa .. gitulah.

Penangan blogger terkenal pun gitu juga. Pasti kasik impak .. tak banyak .. sedikit mesti ada punya. Saya dulu cukup teruja ... bila blog saya disinggahi blogger-blogger popular, ariffsyah, fatin liyana, mazidul, redmummy, ben ashaari ... dan beberapa nama yang tak disebut. 

Pun begitu, macam juga kisah personaliti terkenal tadi ... jika dia singgah di rumah kita ... tentu dia tak singgah di rumah sebelah ... sebab orang sebelah dah datang menyapa kat rumah yang singgah pertama tadi ni. Lagipun ... dia juga macam kita, ada kerja, ada keluarga .. masa dia juga ada 24 jam .. tak lebih walaupun dia tu terkenal. Kalau dia pernah menegur kita ... tu dah kira oklah.

Ada ramai blogger kepingin disinggahi blogger-blogger terkenal dan hebat. Mereka berharap dengan kunjungan ke blog-blog terkenal ni.. tinggalkan komen dan link, pasti blogger terkenal ni akan singgah. Hmm ... bayangkan .... jika ada 100 orang sehari tinggalkan url blog, mintak blogger terkenal ni untuk singgah, dia singgah .. lalu blognya cam mana pula? bersawang nanti .. kita juga yang tertanya-tanya. Tak gitu?

Saya bukan nak backing blogger terkenal ni, tapi harap kita semua dapat faham ... bukan mudah nak layan lebih dari ribuan followers .... bukan mudah nak memenuhi kepingin mereka yang singgah di blog.

Pastu ada mengharapkan blogger terkenal jadi follower .... hmm .... nak komen pun saya tak pandai .. tapi siyes saya cakap ..... dan ini pengakuan ni .. saya tak menjadi follower blog Ben Ashaari ... tapi saya letakkan blog dia dalam bloglist saya .... dan Ben Ashaari setelah beberapa lama saya dok melepak di blognya ... barulah dia klik FOLLOW kat blog saya. Lamaaaaa .... bukan hari ni saya singgah tinggalkan komen atau link .. terus dia follow .. ohh tidak. Dan saya .. sedikit pun tidak berkecil hati .... kerna apa? Mungkin ... sebab saya faham akan keadaannya. 

Dan sebelum dia jadi follower Bangku Kosong .. saya lebih cekap ... klik follow blog dia .. hehehee...

**p.s: Saya bukan blogger otai atau terkenal atau hebat, saya macam anda juga ... tak ada lebihnya pun. Jika ada yang minta saya singgah .. jika saya otak tengah jem tak ada idea ... saya singgah .. jika penuh dengan idea .. saya perlu curahkan dulu idea saya ... untuk sapa? untuk anda juga nanti ... jadi harap maaf kalau saya tak dapat singgah blog anda dalam jangka masa waktu yang anda inginkan ... keupayaan saya juga terbatas. Harap maaf.

11 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. btol2..
    saya pon inginkan blogger terkenal ni singgah..
    stakat ni blom berjaya lagi..

    BalasPadam
  2. bukan senang kot blogger femes nk jenguk blogger baru. tp klu dah dijenguk tu bestnye!hehe :)

    BalasPadam
  3. gembira sangat sbb bangku kosong follow blog saya yang tak seberapa.....

    dan saya jugak gembira sbb kawan ben ashari, si ujang follow blog saya jugak...

    BalasPadam
  4. betul tuh..saya pun agak lama jugak BA nak klik follow..
    tapi saya faham..
    kalo beribu pi anto url suh jenguk..
    haru lar kan diorang nak pi jengah satu2..
    sekurang2nya kita usaha lar selalu untuk mendapatkan sedikit perhatian drpd mereka..
    bila diorang yang femes2 ni mai folo kita so kita akan rasa berbaloi dgn apa2 yang kita usahakan utk menarik minat diorang kat blog kita..tol x?? sbb tu ada pepatah..
    usaha itu tangga kejayaan ..kalo malas nak usaha..tangga tu roboh sendirik tao!!



    salam singgah dari mummy weiyda♥
    keep it up blogging ya dear♥
    ‎(◕‿◕✿)

    hi fwenz!! keep it up blogging ya!! Kalo free meh ler singgah my blog..--> mummylovers blog

    BalasPadam
  5. to WEIYADAWEINGWAFFA :
    betul tu.. sy sokong pendapat tu.. kalau nak d follow tu jangan la main suruh-suruh jer.. nanti diorang follow kita secara paksa, kan tak ikhlas nama nya tu..

    http://oh123relax.blogspot.com/

    BalasPadam
  6. berjela jela kak jie taip.........alih2 keluar benda ni

    We're sorry, but we were unable to complete your request.

    nanti lah komen lagi....

    BalasPadam
  7. Mungkin mereka baca blog kita, kita je tak tahu. Wallahualam kan.

    Anyway entri ni simple but nice :)

    BalasPadam
  8. @Kujie Salam .. hmmm alamak .. minta maaf .. mungkin ada technical error .. nak wat camner ..hosting free .. hehehe...

    BalasPadam
  9. aik 'balas komen ini' pun xberfungsi haha baru nk reply makcik jie punya..

    makcik jie selalu lepak blog i bangga tu haha..

    ben ashaari? sape tu?

    BalasPadam
  10. dah jawap kat blog dengan backlink ke sini...penat nak ulas isu ulangtayang mcm astro ni....

    BalasPadam
  11. Baca dr kujie...trus singgah kat sini...hehehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement