Salam.
Ada pelbagai cara jika manusia ini nak menipu. Sangat kreatif .. tapi malang ...kelebihan yang ada digunakan untuk tujuan yang tidak baik. Mungkin jalan paling mudah untuk cepat dapat untung. Apapun, benda yang tak baik nih bukan lama mana leh bertahannya pun, lambat laun akan diketahui juga. Jika tidak hari ini, esok .. lusa .. dan tatkala itu dah terlambat nyer dah ...

Jadi cukup2lah menipu para pengguna, para pembeli. Mentang2 hot stuff dan memang ramai yang carik ... ishhh ambik kesempatan gini sungguh tak bertanggungjawab! So, buat rakan-rakan, para pembaca blog ini .... awas dengan penipuan sebegini.

Ada forumer di Ehoza menghantar 3 keping gambar external hard disk tipu. Dari luar, ada sambungan USB - kira nampak macam USB External Hard Disk, dan ampehnya menggunakan nama syarikt popular untuk menipu.

Beginilah rupa external HDD tu .. tampak ok je ... rega mungkin dalam 3 ratus lebih.


Namun, pemilik ini mendakwa ianya rosak, lalu dihantar untuk dibaiki sebab masih ada warranty, dan terkejut apabila bila HDD ini dibuka ... 





Kandungan dalam HDD ini bukanlah macam cakera hard disk yang biasa kita lihat, tetapi merupakan flash drive atau pen drive biasa yang telah dilekatkan dan disambungkan dengan penyambung atau connector USB.

Menurut forumer itu, ia dikatakan buatan China, lalu dijual dengan harga murah, bila ditanya kenapa ia ringan, penjual mengatakan ia buatan murah, dibuat dengan plastik. Hmm .. jadi, buat korang semua...jangan terpedaya ok.

*p.s: Saya cuba siarkan 2 keping sahaja gambar.

Sumber: EHoza.com

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. baru aje beli hd samsung 500gb kat lowyat kaler biru bukan mcm ni harga rm160,. tapi ori lah,. hehehehe

    BalasPadam
  2. nasib la saya x kene
    kesian pada yang terkena
    kene amik tindakan cam ni
    x leh dibiarkan

    BalasPadam
  3. pegkh. x pasal2x je kena tipu. padahal pendrive berapa gb je.


    My latest entry : Jersey Terbaru Chelsea Musim 2011/2012

    BalasPadam
  4. mcm ni punya kes pun ada ke..teruk betul la

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement