As-Salam.
Sapa kata blogger tak prihatin mengenai isu alam sekitar? Sapa kata blogger tak pedulik? Sapa kata blogger tak ada idea hebat dalam pemuliharaan alam sekitar? Sapa? Sapa? Blogger juga mendiami bumi, blogger juga tahu apa itu makna pemuliharaan dan pemeliharaan.

Bercakap saja .... mungkin bukan penyelesaian jitu, mari kita lihat apa yang blogger ini telah dan akan lakukan untuk pastikan bumi kita tetap hijau, tetap indah, tetap bersih dan terpelihara dari pencemaran yang disebabkan oleh kita sendiri. 

Antara blogger yang prihatin:


nak patah2 kan dahan-dahan kecik pokok tepi jalan..*seriusss nie..oke..gurau jer..
bnda yg aku da buat demi mnnjukkn sygnyer aku kat alam skitar nie of cozzz xbuang sampah merata2..xmrokok..*btol la..aku kn gurl..xmmbkaar smpah sarap sesuke hati wpn kdg2 pernaah..haha


menyokong kempen2x tntang cintakan alm sekitar. Bukti lebih jelas, my first GA, pasal alam sekitar kan?? hehe.. jom la reramai join GA ku yang pertama ni..kof2x.. sampai hujung bln April gak ni x.x

Klik untuk join GA ini.


sudah semestinya aku ikut kempen macam 60 Earth Hour ni dan aku jugak yang dok kecoh dengan jiran - jiran aku *yang terdiri daripada adik beradik dan saudara mara aku* supaya tutup lampu. *tapi kali ni aku kat semenanjung, harap - harap mereka sume tu join kempen tu -.-' *

aku jugak tak buang sampah merata - rata tempat dan paling aku pantang kalau ada orang dok slumber giler buang sampah masa kat tengah jalan raya. *buang melalui tingkap kete* .ada tu siap toleh lagi sebab nak tau mane hala tuju sampah yang dia orang buang. eee..tak ada kesedaraan sivik betul! *emo pulak!*


erm...aku menyokong tau kempen tutup lampu sejam, pastu bawak beg plastik sendiri n pe lagi ye???!!selain tu aku gak x de nk buang sampah merata2 ni dan kadang-kadang tolong kutip sampah lagi ada la..heheheh...bukan tu aje tau...kalo nak gi mane2 mmg naek kereta tapi bukan sorang2..gi beramai2...sekurang2nye dapat la mengurang kn kesesakan lalu lintas dan pencemaran asap kenderaan kn..hehhe..

Bumi kita dah marah! Kerana kerakusan kita untuk hidup senang-lenang tanpa memikirkan alam sekitar. Semua benda kita nak mudah, kita tak endah akan alam yang semakin tenat. Masa kita lakukan sesuatu yang bisa menyakitkan bumi kita, tak pula terlintas yang alam ini bakal 'mengamuk'! 

Tapi, lihatlah kemusnahan yang dicetuskan oleh keradangan bumi ini? Bagaimana alam bertindak balas terhadap setiap perbuatan kita. Masa ini, kita mula beliakkan mata ... tapi segalanya dah berakhir ... bumi telah dizinkan Allah Taala untuk menginsafkan segala perlakuan manusia yang kejam.


Segmen ini khas buat Earth Hour 2011. Klik SINI untuk info.

*p.s: Lihat lagi apa yang blogger ini perkatakan, apa yang bloggers ini cadangkan untuk alam sekitar kita. Klik-klik je banner mereka.

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement