Maira kat Tesco. Foto: Mobile Blog

Salam semua pengunjung Bangku Kosong.
Walla ... fuh siap. Dah siap dah beli barang keperluan rumah .. bajet untuk sebulan. Penuh bonet. Dan destinasi shopping untuk beli barang umah ialah Tesco Bukit Mertajam .... jauh dari sini lebih kurang dalam sejam perjalanan. Memang dah plan dari semalam.

Hari ni panas. Memang panas. Sampai2 je Tesco BM, kami sekeluarga mencekik dulu. Saya makan banyak ... serius ... dua hidangan + hidangan tak habis si anak. Makan apa? Hmmm makan mee rebus, makan beef steak dan makan mee goreng mamak. Gila melantak betul! Siap2 makan ... ingat nak shopping ... tapi ada hal lain, so menuju ke destinasi kedua. Shopping .. lepas selesaikan hal tu dulu.

Hal apa? EHemm .. hal bisnes ler. Nak tahu apa dia? Nanti saya akan war-warkan kat sini. Orang pompuan suka la... sebab wife saya excited bebenor. Memang cantik... import punya ... dan harga yang akan saya persembahkan pada korang, tentunya menarik. So nantikan entri tentangnya ..maybe esok lusa saya buat. Ok?

Dah habis .... kami pun bergerak balik. Tetapi .....perjalanan bukan kembali ke Tesco BM, tapi tempat lain. Tak jadi shopping kat Tesco BM atas sebab-sebab yang tak boleh saya dedahkan. Resia keluarga tu. So, kat mana? Kami shopping di Econsave Jawi ... ok gak...

Dan Juru berada dalam Penang. So, faham kan? Polisi - no plastic bags ... so kami memang dah siap2 sediakan beg untuk angkut barang-barang. Jadi kalau mai penang ... jangan lupa bawak trolli barang serta plastik sendiri. Bawak bakul lagi baik. :)

Mesej yang nak saya sampaikan di sini ialah, kalau ada kempen dan hasrat murni yang sedang dibuat, cubalah sebolehnya sokong dan beri kerjasama sebaiknya. Kalau tidak sekarang ..bila lagi? Bila nanti ... kita duduk kat atas tanah yang bekas tempat pelupusan sampah? Jelas.... kita dah kekurangan tempat lupus sampah. Tiada tanah yang bersih untuk kita lagi ... takkan semua nak kasik sisa kat generasi akan datang?

Ini satu kesedaran sivik .... perlu kurangkan sampah terutama yang tak leh lupus dengan mudah.

1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. a'ah kannnn...saam2 kita menyokong usaha nim...tp sekarang sabtu mesti lengang..tp hari lain ramai lak..diorang xpi hari sabtu..diorg pi hari lain..aiyaaa!!

    Kalo free meh ler singgah my blog....klik je link ini --> mummylovers blog

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement