As-Salam.
Mengapa perlu membenci sedangkan kita semua boleh semua sayang menyanyang? Ehemm .. ada yang menjeling saya ni .. tapi tak apalah. Saya bukan nak buat posting nak minta anda benci itu dan ini, oh tidak! Saya cuma nak memaklumkan saja. Andai hati anda rasa kelam2 dan kusam2 ... pastu ada kelat2 skit kerana teguran, itu biasalah. Benda baik memang rasa lain macam skit.

Saya baru je kelmarin makan ubat cacing .. tgk rupa ubat tu pun saya dah ishh ishhhh dah. Tapi atas nasihat wife saya yang lebih arif dan bijaksana dari saya, saya relakan juga. Tablet putih 2 bijik kena makan ..... ubat cacing dah tak macam dulu. Dulu ubat cacing jenis sirap .. kena minum. What? Mesti.... walaupun korang dah berumur dalam 30-40 tahun sekalipun .. korang kena makan ubat cacing .. sebab kita tak tahu bila masa ia berleluasa di dalam perut.

Sama juga dengan hati kita, kalau tak dijaga baik, hitamlah hati kita. Walaupun kita merasa diri kita dah belajar abis dah .. dapat skroll dalam pengajian di Mesir nuhhhh tapi ada perkara tak leh belajar hanya dari buku dan guru ... perlu pengalaman untuk memantapkan apa yang diperap. Bukan semua benda yang kita belajar itu baik.... percayalah, ada ruang2 kosong untuk si setan berbisik di hati kita untuk menyalahgunakan. Ilmu ada baik ... dan ada ilmu yang tak baik. Andalah pilih.

Anda boleh pilih untuk buat entri di blog dengan nada menghasut. Anda juga boleh pilih untuk buat entri di blog dengan nada menegur. Dengan ilmu yang ada, anda simpulkan apa yang anda fikir dan rasa. Tapi anda juga perlu tahu, bukan semua teguran dan nada anda itu betul. Lain orang lain fikirnya. Cubalah jadi yang sederhana mungkin.

Saya pun sedang belajar. Bukan mudah nak menulis. Kalau mudah... kenapa perlu ada jurusan kewartawanan di IPT? Menulis ikut sedap rasa tak sama dengan menulis ikut ilmu di dada .. lainnnn bebenor ... kata deme ler~

**p.s: Mohon maaf andai terluka ... saya bukan ingin menghiris ... saya cuma memegangnya (pisau) sahaja ...

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. sedang cuba memperbaiki apa yg di tulis.. kadang2 lain kita nak sampaikan lain pula orang lain faham.. sebab pena seorang penulis tak selalunya lurus & pembaca adakalanya terlalu lurus..

    BalasPadam
  2. Gud info...thanks bro!!~~ noted ittt!! yeahhh..kadang2 kita ni xleh puaskan ati org kan...sabow jerlah..tgk jeling lupakan..jangan amik portt..oh saya terkena jugekk tp disebabkan info2 sifu2 dan otai2 blogger macam incik hasrul ini..saya rasa xperlu amik port pun..juz ignore jer..janji kita blogging dgn hati yg ikhlas dan jujur..org suka atau tidak itu hak diorang kan...

    thanks for dis info..thumbs up!! yey!!

    Jom mai singgah my blog....klik je link mummylovers blog ini

    BalasPadam
  3. penulis yg belajar cara menulis biasanya menulis dgn lebih tersirat drpd tersurat, pembaca perlu membaca dengan jiwa bukan prasangka =)

    BalasPadam
  4. Awak sebut nama ubat ****** tu pon saya dh geli -geleman....hu3...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement