Dah makan tengahari? Saya dan famili baru sudah makan nasi ayam - masakan tip top dari wife saya, kira masakan signature dari wife saya, tak leh dapat kat tempat lain. Nasi Ayam Linda is the best. Ohh bukan saya je cakap ... sesapa yang dah rasa terutama kawan-kawan dan kenalan kami semua kata SEDAPPPPP!

Nasi Ayam Linda tapi Bukan Linda Onn


Kesedapan itu sampai buat saya dan wife berangan gak nak bukak kedai nasi ayam cam Linda Onn bila tiba masanya... tapi buat masa sekrang .. biarlah kami anak beranak makan sepuasnya. Memang marvelous. Rahsianya adalah ..... oppss dah nama rahsia .... so tak leh bagitahu. Nanti marah lak wife saya... lalalala.

Bukan senang sebenarnya nak dapatkan masakan best ni. Sebelum adanya Nasi Ayam tu .. saya kena beli dulu bahan-bahan nak buat, antaranya ayam, salad, timun, tomato dan rempah ratus. Gambar di atas tu ... gambar orang tengah beratur.... dan saya kat depan sekali ... tapi sebab malas nak tunggu ... saya masukkan dalam troli dulu dan dapatkan barangan lain.

Antara yang saya beli adalah bawang besar, sebab dah habis. Tengok harga yang saya beli tu ... dulu ... RM1.50 sekilo .. naik dua kali ganda. Agaknya mogok di India tu tak habis lagi kot. Hmmm ...

Pastu tengok bawangnya ... besar2 kau. Dulu comel2 gak. Oh ya... memang la bawang besar kena besar tapi ini memang kira saiz gedabak la .. lebih besar dari saya selalu beli tu. No wonderlah harga pun mahal. Tapi itulah .. rasa cam satu kebetulan pun ada .. bila harga murah ... bawang2 besar ni saiznya cam oklah .. seguni pun leh dapat dalam RM5-8.00 tapi bila saiz dah besar ... harga pun melambung.... uhh silap2 kalau biasa beli 10 bijik harga lama .. mau terkejut jika beli kuantiti sama bila nak bayar kat kaunter. Jadi, jangan beli ikut kuantiti .. beli ikut berat .... :)

Nampak cam tak ramai orang ..... tapi semua orang pakat beli dalam kuantiti yang besar. Siap saya nampak ada yang beli minyak sampai 2 tong! Uhh .... ayam sampai 20 ekor ... mak aihhh ... stok ke? Hmmm tapi itu telahan saya dari pandangan .. tak pulak saya bertanya .... cuma saya sempat kata begini pada seorang kakak tu semasa beli bawang:

"Hmm bawang cam ni punya besar... sebijik kena belah 4 .... jimatttt ...!"
"A'ah ... selabu bawang ni ... boleh buat 2 masakan ....." itu kata kakak tu.

1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. ns ayam yg linda onn tu xdela sedap mana pun..

    hamba datang ke teratak tuan hamba..JOM TENGOK GAMBAR DATO' SITI DAN MIA SARA..kat entri br sy..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement