Salam semua,
Hidup kita tak selalunya indah. Penuh ranjau sebenarnya. Dan jika kita tidak kuat .. kita pasti tidak dapat menahan segala ujian. Tapi kita adalah insan terpilih, jika tidak, masakan kita dapat lahir melihat dunia? 

Kita telah dipilih oleh Tuhan untuk hidup dan bersedia untuk menerima segala ujian dariNYA. Ya.. bukan mudah, tetapi ujian paling getir dulu kita semua pernah lalui .. dan berjaya! Mengapa tidak sekarang? Dulu ... dalam ribuan dan jutaan .... kita 'berenang' ... berada dalam perut bonda selama 9 bulan ... semua ujian itu adalah ujian paling getir .. hanya semata ingin berada di dunia yang penuh pancaroba ... dan terbukti .. anda yang sedang membaca ini adalah yang berjaya mengharunginya. Jadi ... jangan mengaku kalah... kerana anda pernah menang dan telah diberikan kekuatan.

Jangan terpedaya dengan usikan dunia yang melampau .. kerana setiap perkara yang berlaku bukan tanpa bersebab ... ia tak mungkin berlaku ... hanya untuk sia-sia.

Itulah hakikat kehidupan, dan buat pemilik blog Mekar di Taman, semoga tabah menghadapi hari-hari mendatang. Sabar dan sabar. Jom singgah blog ini - diwujudkan untuk melakar kisah yang penuh pahit.

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!






Advertisement