Foto: Green Baby Guide

Salam semua,
Kelahiran bayi bermulanya detik indah kehidupan. Rumah tangga anda dilimpahi cahaya. Kehadiran si manja mengeratkan jalinan kasih suami isteri. Kini tanggungjawab anda berdua menyempurnakan hidupnya. Menyusui bayi dengan susu sendiri permulaan paling bermakna. Segunung kebaikan dan ganjaran menanti bayi anda. Ganjaran bukan hanya untuk bayi malah diri anda juga.

Saya dan isteri merupakan antara segelintir yang percaya dengan segala kebaikan penyusuan susu ibu, jadi buat anda para ibu, saya syorkan, jangan malu2 untuk menyusukan anak anda. Mereka berhak dapat yang terbaik.

Tetapi pastikan .... :) suami anda turut sama menyokong anda. Mari ikuti kisah ini, dan buat para bapa .. jangan ambil mudah.

Angkara Ayah, Anak Tidak Mahu Menyusu Lagi




Seorang ibu baru lepas bersalin. Seperti yang lain, dia pun menyusukan anaknya dengan susu badan seperti yg dipelajarinya demi kebaikan anak dan ibunya.

Selepas habis pantang, tiba tiba anak nya tidak mahu menyusu lagi.. Ibu ini kehairanan kenapa anaknya tidak mahu lagi menyusu. Setiap kali ibunya mula menyusukanya. anaknya mula mengalih mukanya tanda tidak mahu.

Keesukan harinya, ibu ini pergi berjumpa jiranya bertanya kabar tentang perkara ini..Jiranya menjemput nya masuk kedalam rumah dan berbual.Ibu nya berkata `Mak Haji..saya hairanlah kenapa lah anak saya ni tak mahu lagi menyusu dada lagi sejak kebelakangan ni.?"

Mak cik pun berkata "Sejak bila??" Ibu menjawab "Sejak habis pantang" "Mari Mak Haji lihat".Ibu ini pun membuka dadanya dan membiarkan Mak Haji mengusap dadanya untuk memeriksa kalau ada apa keganjilan atau perubahan yg berlaku.

Tiba tiba Mak haji itu pun bersuara.."Patutlah anak nya tak mahu lagi... ."

Ibu ini pun terkejut.."Kenapa Mak Haji "

Mak Haji menjawab.."Itu tanda anak awak dah pandai!"

"Dah Tuuu kenapa pulak dia tak mahu hisap lagi??"

Mak Haji pun menjawap ~ "Memang lah tak mahu lah dia... ..dada awak tu berbau rokok, Pahit lah rasanya"

Ibu berungut dalam hati "Ini sah memang kerja bapak dialah malam tadi !!!! Tak gosok gigi rupanya... ... Hampeh!!!"

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Hu3... Pengalaman mengajarku erti meng****...kah3

    BalasPadam
  2. sangat-sangat setuju...kadang2 baby tu..akan menangis2 nak susu...isteri sangat sangat perlukan suami utk bagi support...

    "Love to me is ...." or "Cinta bagi saya adalah..." Contest by Cik Peah

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement