As-Salam.
Ada yang tanya saya, mengapa nak letak kisah blog orang lain dalam entri? Mengapa saya suka suruh orang lain terjah blog lain sedangkan ada banyak entri dalam blog saya yang mereka nak baca (ehh perasan je nih)?

Jawapannya mudah je. Sebab saya kena hargai mereka yang sudi datang, jadi follower, komen entri2 saya dan lebih dari itu .. mereka sering ke sini berulang-ulang kali tanpa jemu. Ini adalah cara saya nak hargai mereka. Nak belanja makan .. saya bukan ada income tetap. Nak ajak kuar ... saya ni duk kat ceruk mana ntah ... disebut kalu tentu ada yang terpinga2.

Kenapa buat entri dan suruh orang usyar blog mereka? Sebabnya ialah saya mungkin tak dapat nak singgah blog tu secara peribadi setiap hari. Ada masa saya akan layan dan baca entri2 yang ditulis. Jika tiada masa ... macam mana? So saya wat entri, andai saya tak dapat nak datang .. boleh 'hantar' wakil tolong tengokkan. Jadi ... secara tak langsung .. saya dapat trafik ... dan blog tu juga dapat trafik .... dan mana tahu ... anda juga bakal berkenan dan mula berkenalan dengan blogger tersebut, terjalin ikatan persahabatan .. dan korang akan saling kunjung2 selepas itu ... dah beri trafik lagi .. dan lagi .. dan lagi .. dan lagi .....

Bak kata WOnderPets .... 'Apa yang penting ... KERJASAMA'.

Itu cara saya .. cara anda?

4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Em....dinaz setuju kekadang ada yang selalu datang n comment n3 kita....kekadang ada yang sanggup bagi award kat kita dan ada gak yang banyak beri tunjuk ajar pada kita so bila kita buat n3 pasal blog diaorang bukan sekadar menghantar wakit tapi kita nak menyatakan tanda terima kasih kita sebab dia selalu menjadi pembaca blog kita...:)

    BalasPadam
  2. gambar itu cantek~ huhuhu... love pic too!

    BalasPadam
  3. apa yang penting...KERJASAMA!!

    hehe..terbaek!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement