Pencari kerja sampingan online? Aha, dah cuba daftar dengan peluang kerja di rumah jawab survey online bersama PanelPlace tak? Jika anda nak tahu, PanelPlace adalah antara lubuk pencari kerja sampingan dan nak buat duit online mudah bagi kebanyakan yang kerja di rumah. Ramai orang suka dengan kerja di rumah jawab survey ni memandangkan pendaftaran untuk menyertainya adalah FREE.

Saya dah lama join PanelPlace ni. Ia bermula sejak saya melanggan Panduan JDR sedikit masa dulu. Menerusi Panduan JDR itulah, saya ketahui mengenai peluang jana income mudah ini dengan hanya jawab beberapa survey yang saya suka. Bayaran pula dalam USD, iaitu 3-4 kali ganda daripada bayaran syarikat survey tempatan (yang bayar dalam MYR).

Kerja di Rumah Jawab Survey PanelPlace

Peluang Kerja di Rumah Jawab Survey PanelPlace
Sebenarnya ramai je rakyat Malaysia, terutama surirumah yang educated yang join program percuma menjawab survey atau kajian ni. Kenapa saya kata educated? Kerana kebanyakan survey ini adalah dari syarikat antarabangsa, yang secara amnya menggunakan bahasa pengantar Bahasa Inggeris untuk soalan survey.

Err bukan nak menidakkan tahap education para surirumah sekalian. Tetapi itulah, realitinya kalau anda seorang surirumah yang ada pengetahuan luas, pasti tak akan ragu-ragu dengan peluang buat duit online seperti ini. Hanya mereka yang kurang faham sahaja yang rasa susah nak jana income menerusi program jawab survey seperti ini. Jangan marahhh ye .. huhu.
Ramai Join Kerja di Rumah Jawab Survey Online PanelPlace


Kisah Rakan Dari Bangladesh Tentang Jawab Survey

Salah seorang rakan saya, warga Bangladesh, dulunya sama berada di USM .. kini dah jadi Prof di salah sebuah IPT Bangladesh, pernah sebut pasal peluang ni yang banyak di sana - tetapi ramai tak ambil peduli disebabkan beberapa kekangan.

Katanya, kat Bangladesh, ramai je para pelajar Master, PHD yang buat kajian untuk thesis mereka. Dan ada kajian melibatkan soal selidik ini ada geran bagi membolehkan mereka bayar bagi setiap survey tersebut. Bangladesh rakyatnya sangat ramai, dan kos untuk buat survey ini sangatlah rendah. Tu sebab peluang ni banyak kat sana. Katanya, kalau nak dapat respon sehingga 1000 orang tu, kadar upah tak sampai pun USD20.

Itu katanya berdasarkan pengalamannya belajar di IPT di sana sebelum sambung belajar di USM dalam Civil Engineering.

Dan saya sendiri pernah edarkan survey online berbayar untuk para pelajar IPT, untuk dapatkan maklum balas berkaitan topik keselamatan jalanraya di dalam kampus.

Kenapa saya cerita benda-benda di atas tu? Sebab untuk beritahu anda bahawa memang ada program jawab survey yang bayar anda bagi setiap kaji selidik yang anda jawab. Ianya BUKAN SCAM.

Jawab Survey Adalah Program Percuma

Ramai lagi yang takut nak sertai walaupun benda tu percuma, tak kena bayar apa-apa .. huhu.

Dalam banyak-banyak syarikat yang tawarkan peluang untuk anda jana income dan dapat duit dalam USD ini adalah PanelPlace. PanelPlace adalah antara lubuk buat duit untuk mereka yang suka jawab survey secara online. Bukan di Malaysia sahaja ye .. benda ni satu dunia.

Boleh terus daftar percuma di sini - http://invol.co/clfzG

PanelPlace ada macam-macam jenis survey yang boleh anda sertai untuk dapat income. Malah, selain dari duit, ada baucer tunai, baucer penginapan, dan pelbagai insentif lain diberikan. PanelPlace bukan sahaja sediakan survey atau kaji selidik yang sesuai untuk anda, tetapi juga ada kuiz yang boleh anda sertai untuk dapatkan ganjaran menarik.

Contoh Bayaran Jawab Survey

Ni contoh payment diperolehi menerusi PanelPlace.
Bukti pembayaran Kerja di Rumah Jawab Survey


Bukti income Kerja di Rumah Jawab Survey Online
PanelPlace akan bantu anda menjana income online menerusi peluang menjawab survey ini terus menerusi email. Apabila ada sahaja survey online yang kena dengan kehendak, minat, hobi dan latar diri anda, mereka akan hantar menerusi email untuk anda sertai. Selalunya, siapa cepat dia dapat sebab kadangkala ada survey ini memerlukan jawapan pantas, dan bayarannya juga lebih lumayan.
Kerja di Rumah Jawab Survey PanelPlace

Kalau anda nak jana income best dengan survey yang berikan upah USD lumayan, kena setup latar diri anda dengan baik dalam dashboard PanelPlace ni. Cuba pilih berkaitan teknologi atau permotoran sebab dua pilihan atau kategori ni ada banyak peluang. Syarikat yang terlibat pun semuanya syarikat gergasi dunia macam Samsung, Apple, Oppo, Nokia, BMW, Honda, Toyota dan banyak lagi.

Berminat nak join PanelPlace? Boleh terus sertai menerusi pautan ini - http://invol.co/clfzG

Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement