Skip to main content

Cara Merawat Sakit Kulit Ekzema Pada Bayi

Penyakit Kulit Ekzema pada Bayi dan Cara Merawat. Beberapa hari ini, saya ada kongsikan beberapa info berkaitan penyakit kulit Ekzema yang berlaku pada bayi. Ekzema pada bayi kebiasaannya disebut sebagai ruam dalam masyarakat. Jika ruam biasa selalunya akan hilang, namun untuk kes yang lebih teruk, Ekzema akan menyebabkan kulit melecet, berdarah dan bernanah.

Penyakit Kulit Ekzema

Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi

Seperti yang saya ceritakan dalam post Penyakit Kulit Ekzema Pada Bayi; ada dua kategori penyakit Ekzema ini, iaitu Atopik dan Dermatis Sentuhan. Atopik biasanya berlaku pada bayi yang berusia bawah dua tahun dan akan hilang menjelang remaja. Dermatitis sentuhan pula biasanya disebabkan oleh alahan bahan kimia yang disentuh seperti bahan pencuci, sabun, syampu, pelembut fakbrik dan sebagainya.

Ekzema Pada Bayi

Ekzema pada bayi akan memperlihatkan kulit kering, bersisik, kemerah-merahan, merekah dan kadangkala mengeluarkan cecair .. dan pada satu tahap yang lebih serius, bahagian kulit bayi terkena Ekzema akan bernanah.

Bayi yang terkena Ekzema akan merasa kurang selesa, kerengsaan dan kegatalan yang amat sangat. Ini akan menyebabkan bayi sentiasa menangis dan cuba menggaru bahagian kulit yang terkena Ekzema.

Cara Merawat Ekzema

Walaupun secara klinikalnya penyakit ini tiada penawar khusus kerana tidak diketahui punca sebenar, namun anda masih boleh ikhtiar menerusi beberapa rawatan. Ada beberapa rawatan moden dan tradisional untuk menangani masalah penyakit kulit Ekzema ini.

Untuk orang dewasa yang terkena Ekzema, ada ubat sapuan seperti krim dan losyen. Malah, ada beberapa petua tradisional untuk merawat penyakit kulit ini.

Manakala bagi bayi, selain merawat dengan memberikan pakaian yang nipis dan mengelakkan suhu bilik yang panas, ada juga ubat sapuan tertentu untuk merawat Ekzema pada bayi.

Antara rawatan berbentuk sapuan yang semakin popular untuk merawat sakit kulit Ekzema pada bayi adalah Bedak Asmak. Malah, dikatakan bedak Asmak juga mampu untuk merawat masalah kulit lebih serius iaitu Psoriasis.

Bedak Asmak - Cara Merawat Sakit Kulit Ekzema Pada Bayi

Cara Merawat Ekzema
Bedak Asmak diperbuat dari 100% bahan semulajadi iaitu tanah liat putih. Tanah liat putih dipercayai mempunyai penawar untuk masalah kulit, termasuklah Ekzema dan juga Psoriasis. Hanya tanah liat putih yang tertentu sahaja diyakini boleh memberikan kesan positif dalam rawatan sakit kulit.

Sebenarnya, bedak dari tanah liat telah digunakan sejak zaman -berzaman lagi. Malah ada kisah yang mengatakan bahawa Rasulullah S.A.W sendiri mengesyorkan menggunakan tanah liat untuk rawatan masalah kulit.
Rawatan Untuk Penyakit Ekzema Pada Bayi dan Psoriasis

Bedak Asmak yang dihasilkan daripada tanah liat putih telah didapati dan terbukti secara testimoni dapat merawat masalah ruam pada bayi, penyakit kulit Ekzema, Psoriasis, penyakit kudis buta, kurap, panau, kayap, kegatalan pada kulit, cacar air, luka dan banyak lagi yang melibatkan bahagian kulit badan.

Malah, ada yang menggunakan Bedak Asmak untuk merawat sakit perut.

Untuk merawat ruam, Ekzema pada bayi dan juga Psoriasis; hanya sapukan sahaja Bedak Asmak pada bahagian tersebut sekerap yang mungkin. Ia akan mendatangkan rasa sejuk dan keselesaan pada kulit. 

Apa Istimewanya Bedak Asmak ?

Penyakit Kulit Ekzema pada Bayi dan Cara Merawat

Selain merawat masalah kulit di atas, ia juga mampu mengecutkan jerawat, mencantikkan dan mencerahkan kulit jika diguna secara kerap. Dan sangat digalakan untuk dipakai setiap malam sebelum tidur .. sama seperti menggunakan bedak sejuk.

Teksturnya lebih halus, mudah menyerap, dan sejuk bila dipakai. Maka, ia sangat sesuai untuk rawatan penyakit kulit Ekzema pada bayi.

Kandungan Bedak Asmak mempunyai kadar UVA ratio yang tertinggi iaitu 0.88 di dalam Boot Star Rating untuk perlindungan UVA, jadi ia mempunyai kadar perlindungan maksimum terhadap UVA yang dapat mengelakkan kedutan.

Bedak Asmak selamat dan suci, malah ia boleh dimakan untuk mengatasi masalah cirit-birit dan juga gout.

Testimoni Pengguna Bedak Asmak Untuk Rawatan Penyakit Kulit

Testimoni Bedak Asmak - Rawatan Ekzema dan Psoriasis
Cara Merawat Sakit Kulit
Testimonial


Cara Merawat Sakit Kulit Ekzema Bayi dan Psoriasis
Untuk lebih banyak testimoni dan juga melihat komen-komen pengguna Bedak Asmak, anda boleh terus ke FB Bedak Asmak


Sekiranya berminat nak mencuba atau nak menjadi agen,boleh ke link di bawah atau hubungi terus :
Hotline HQ : 019 - 970 8897
Website rasmi syarikat : http://mham.com.my/
Ig : mham.sdnbhd - https://www.instagram.com/mham.sdnbhd/

Comments