11 Januari 2017

Rahsia Berjaya Dalam Bisnes Aiskrim

Rahsia Berjaya dalam Bisnes Aiskrim. Hari tu saya tertengok Majalah Tiga, topiknya adalah berkaitan bisnes aiskrim. Bisnes aiskrim adalah antara bisnes yang mudah dan sudah ada pasaran tersendiri. Anda hanya perlu hasilkan aiskrim yang sedap dan jual. Golongan yang mudah untuk dijadikan sasaran pelanggan adalah kanak-kanak dan juga wanita.

Ramai usahawan aiskrim yang dah berjaya. Dari kecil-kecilan membuat dan berniaga aiskrim di rumah, ada yang sudah ada jenama aiskrim sendiri. Apa rahsia mereka ini berjaya di dalam bisnes aiskrim ini?

Rahsia Berjaya Di Dalam Bisnes Aiskrim

Rahsia Berjaya Dalam Bisnes Aiskrim
Jika anda tonton Majalah Tiga, anda tentu perasan bahawa mereka yang berjaya di dalam bisnes ini menggunakan mesin membuat aiskrim. Kenapa menggunakan mesin?

Setiap aiskrim mempunyai rasa yang berbeza. Kadang-kala, ia dibezakan bukan setakat pada rasa, tetapi juga pada tekstur aiskrim tersebut. Ada aiskrim yang keras .. ada aiskrim yang lembut berkrim. Disebabkan beza ini, ada yang kelaskan jenis-jenis aiskrim ikut gred. Aiskrim yang bergred rendah, selalunya dijual dengan harga jauh lebih murah.
Rahsia Berjaya Dalam Bisnes Aiskrim
Sememangnya ada beza antara aiskrim yang berkualiti gred A berbanding aiskrim yang biasa-biasa. Untuk menghasilkan aiskrim yang berkualiti tinggi.... pemilihan dan penggunaan mesin adalah perkara yang paling penting sekali!

Mesin Membuat Aiskrim - Rahsia Berjaya Bisnes Aiskrim

Aha .. inilah rahsia berjaya seorang usahawan bisnes aiskrim ini. Anda lihat pada paparan Majalah Tiga pun anda boleh tahu rahsia ini .. terang-terang ia tunjukkan bahawa mesin yang baik akan hasilkan aiskrim yang digemari ramai, laris dan menguntungkan.
Ini fakta - Boleh dikatakan 80% faktor yang menjadikan sesuatu aiskrim itu bagus atau tidak adalah bergantung kepada mesin yang digunakan!
Pun begitu, ada banyak jenis mesin membuat aiskrim di pasaran, ada yang murah dan ada yang mahal.
Rahsia Berjaya Dalam Bisnes Aiskrim
Buat usahawan yang baru nak mencuba bisnes aiskrim, seeloknya anda fikir untuk membeli mesin aiskrim yang bagus untuk bisnes ini. Jangan nampak bila ada orang jual mesin aiskrim murah, anda terus sebat dan beli je!

Ya, memang mesin aiskrim akan percepatkan kerja anda untuk hasilkan aiskrim yang sedap, digemari ramai dan menguntungkan. Tetapi, seperti saya beritahu awal-awal tadi ... aiskrim gred A takkan terhasil dari mesin membuat aiskrim cap ayam yang dihasilkan - dengan tujuan 'asal jadi' aiskrim.

Perlu Tahu Spesifikasi Mesin Aiskrim Yang Betul

Anda mahu bisnes aiskrim anda berjaya, mahu guna mesin aiskrim ... anda kenalah tahu apa spesifikasi mesin itu. Penting supaya pelaburan anda dalam memulakan dan kembangkan bisnes aiskrim ini berjaya.


Ada yang dah buat bisnes aiskrim tetapi gagal di tengah jalan. Uhh ramai sebenarnya. Gagal kerana apa? Mereka ini gagal kerana tidak tahu rahsia berjaya dalam bisnes aiskrim ini. Hanya ikut-ikutan dan terpukau dengan usahawan bisnes aiskrim yang lain ... nampak macam mudah ... tapi kalau tak guna rahsia mereka .. bagaimana nak berjaya seperti mereka?

Soal mesin ini penting. Bukan apa, takut-takut nanti.. bila dah beli mesin aiskim - hasil akhir nanti kurang best, aiskrim kurang berkualiti.... tak tepati apa yang anda inginkan, apatah lagi apa yang pelanggan anda inginkan.

Silap Beli Mesin Aiskrim - Lebur Pelaburan

Nah .. ramai usahawan bisnes aiskrim gagal nak kembangkan bisnes mereka sebab mereka telah terbeli mesin membuat aiskrim yang spesifikasinya adalah spesifikasi yang rendah. Nak jimat kos pelaburan kononnya .. tapi akhirnya rugi!!

Jadi.... spesifikasi apa yang perlu dilihat bila nak beli mesin buat aiskrim? Apa spesifikasi mesin usahawan aiskrim yang berjaya sebelum ini?

Ilmu Untuk Berjaya Dalam Bisnes Aiskrim

Ok. Semua benda tersebut, anda kenalah belajar dan ambil tahu dulu! Ilmu di bawah ini penting untuk jadi seorang usahawan bisnes aiskrim berjaya. Banyak rahsia perlu anda tahu ...

  • Nak tahu mesin apa yang bagus untuk menghasilkan aiskrim gred A?
  • Nak tahu resepi dan cara buat aiskrim?
  • Nak tahu macam mana nak berniaga aiskrim?

Semua itu merupakan maklumat sulit yang disimpan rapi oleh kebanyakan usahawan aiskrim. Dalam Majalah Tiga hari tu pun tak diceritakan secara spesifik. Anda cuma nampak mereka bancuh resepi, mereka tuang dalam mesin aiskrim, tapi tak tahu pun mesin aiskrim yang macamana digunakan (spesifkasi).

Maklumat sulit ini bukan senang untuk mendapatkannya.

Tapi! Saya ada berita baik..... aha ...  semua info & maklumat sulit tersebut kini sudah dikumpulkan menjadi sebuah panduan. Anda tinggal baca je...

Kalau berminat nak tahu semua maklumat sulit tersebut.. klik sahaja link dibawah! In Sha Allah, anda akan ketahui semua rahsia kejayaan dalam bisnes aiskrim ini.

[Klik] Panduan dan Rahsia Berjaya Dalam Bisnes Aiskrim

Panduan ini adalah ilmu untuk anda ketahui cara yang betul untuk memulakan dan kembangkan bisnes aiskrim anda. 

Dan lagi ... ia antara bisnes dari rumah yang paling mudah dan berkos rendah. Hampir sesiapa sahaja sukakan aiskrim, apatah lagi jika aiskrim anda adalah aiskrim gred A .. berkualiti terbaik, sedap, digemari ramai ... dan .... hmmm .. kena baca panduan tu ... orait.

Ehh .. kenapa perlu jual aiskrim gred A? Sebab anda boleh dapat untung lebih jika dibandingkan dengan jual aiskrim gred rendah .. huhu...

Blogger berusia 40an dari Penang. Sudah berumahtangga dan mempunyai 4 cahayamata. Menulis sejak tahun 2007.

4 Komen Rahsia Berjaya Dalam Bisnes Aiskrim

mmg ramai yang dah berjaya dengan bisnes aiskrim ni..nak dengan tak nak je buat

Ada org sanggup berhenti keja gomen semata-mata nk serius dlm bisnes ni..untung boleh cecah 3-5k

Hmm memang ada yang berhenti kerja sbb buat bisnes aiskrim ni sepenuh masa. Untung memang margin besar. Hatta buat aiskrim mesia jual dua posen pun untng banyak

Tu la .. aku gak ;(( kantoi .. haha. Tapi tu sebelum baca panduan ni la.


EmoticonEmoticon