Langkau ke kandungan utama

5 Alasan Agar Berwaspada Apabila Berkawan Dengan Wanita Kelantan

Sila waspada dan awas apabila berkawan dengan wanita dari Kelantan. Kerana apa? Untuk itu anda perlu baca post ini dengan teliti dan penuh ketenangan. Saya akan berikan lima alasan untuk anda terutama lelaki supaya sentiasa berwaspada dan berhati-hati apabila berkawan dengan wanita yang berasal dari Kelantan, apatah lagi andai anda menjalinkan hubungan serius dengannya.

Hoho .. saya pernah berkawan dan bercinta dengan wanita atau gadis dari Kelantan. Ketika itu, saya berada di tahun akhir pengajian di IPT. Memang tidak disangkal, gadis dari Kelantan memang lawa-lawa dan cantik. Kata kawan saya, gadis Kelantan dari Pasir Mas adalah yang paling cantik. Kata dia lagi, kebanyakkannya; disebabkan oleh kahwin campur dengan pedagang Arab satu ketika dahulu.

Kecantikan Wanita Kelantan

Kalau anda perhati betul-betul, itulah antara sebab ramai wanita dan gadis Pasir Mas yang mempunyai hidung mancung dan kulit putih cerah, serta mempunyai warna mata yang menawan iaitu berwarna coklat kebiruan dan kelabu, lengkap dengan alis mata dan kening hitam serta tebal, seolah memakai celak. Kemudian, kulit dan tangan mereka nampak gebu dan kelihatan lembut. Ma Sha Allah.
Neelofa, Selebriti Cantik Jelita dari Kelantan
Mungkin ramai yang tahu, antara wanita atau gadis Kelantan yang cantik ialah Neelofa, dan selebriti ini sememangnya berasal dari Pasir Mas.

5 Alasan Agar Berwaspada Apabila Berkawan Dengan Wanita Kelantan

Cantik-cantik, tapi awas ... berkawan dengan wanita dan gadis Kelantan memang ada risiko. Sepertimana saya, bercinta bagai nak rak, tetapi akhirnya putus cinta tak sampai pun setahun menjalinkan kemesraan .. sob .. sob.... huwaaaaa ... uhuk..uhuk.

Ok, saya nak kongsikan sedikit info am yang mungkin tidak 100% benar, namun kalau mengikut perkembangan dan pemerhatian semasa, mungkin ada daripada anda yang akan bersetuju dengan lima alasan ini ...

Elakkan Menipu Wanita Kelantan Dalam Hal Berniaga

Uhh .. wanita Kelantan memang bijak berniaga. Tak perlu jenguk jauh-jauh, anda pergi sahaja ke Pasar Khadijah ... di situ sudah nampak bukti bahawa wanita Kelantan memang hebat dalam berniaga. Bukan setakat berniaga kecil-kecilan, berniaga besar-besaran pun hebat .. tak percaya? Lihat sahaja Neelofa, Datuk Sri Vida dan ramai lagi. Kalau anda didapati menipu dalam bab berniaga ni, awas ... anda mungkin akan berhadapan dengan masalah .... hehehe.

Mereka Sangat Menggoda

Gambar cantik wanita dari Kelantan
Walaupun mereka tidak berwatakan gelenya atau gatal, tetapi mereka mempunyai penampilan yang cukup menggoda. Tak perlu nak tergedik-gedik seperti sesetengah wanita dan gadis ... wanita Kelantan menerusi kecantikan semulajadi sudah cukup untuk membuatkan lelaki tergoda. Malah, ada ramai perempuan yang menjadikan wanita dan gadis Kelantan sebagai idola mereka .. tak percaya? Lihat sahaja Neelofa .. huhuhu. Jadi, awas .. anda mungkin mudah tergoda dengan mereka.

Sangat Berdikari

Ada masa saya akan menonton rancangan BersamaMu TV3, menerusi rancangan itu ... setiap kali disiarkan kisah keluarga yang bermasalah terutamanya di Kelantan, maka akan muncullah satu 'ikon' wanita yang sangat berdikari dalam membantu keluarga. Wanita Kelantan juga terkenal dengan sikap mereka yang rajin berusaha dalam mencapai sesuatu kejayaan .... mereka boleh hidup dengan hebat tanpa bantuan lelaki. Tidak percaya? Anda lihat sendiri pengasas produk Qu Puteh .... huhu. Jadi, awas ... lelaki mungkin tidak penting dalam hidup wanita dan gadis dari Kelantan (dalam aspek untuk sara kehidupan).

Manisnya Mulut dan Lembutnya Tutur Kata

"Aduh... sakitnya tuh di sini .. di dalam hatiku .." haha... tetiba teringat kisah lampau ketika bercinta dengan gadis Kelantan. Yeap ... memang benar, kebanyakkan wanita dan gadis dari Kelantan bermulut manis dan lembut tutur kata. Mereka bijak menggunakan ayat sehingga membuatkan ramai boleh cair dan terpikat, hatta bila berbicara di dalam loghat Kelantan. Kalau tidak, masakan saya boleh jatuh hati ... kui kui kui ....  nak minta break pun, boleh menerima dengan lapang dada (ketika itu) seadanya. Jadi, awas dengan bicara wanita Kelantan ...  huhuhu .. cubalah masuk ke gerai-gerai yang ada di Pasar Khadijah, dan anda akan tahu apa maksud saya.
Niena Baharun, Pelakon Cantik dari Kota Bharu, Kelantan

Berani

Wanita dan gadis dari Kelantan memang berani. Malah, kadangkala lebih berani dari mana-mana lelaki ....hmmm pernah tengok video viral wanita Kelantan bertumbuk dan berterajang tak? Ngeri tak? Uhh .. dalam kelembutan seorang wanita dan gadis dari Kelantan, ada 'kekerasan', kecekalan dan keberanian. Jangan main-main, anda mungkin jadi 'mangsa' mereka. Lihat sahaja keberanian yang ada pada seorang pengasas produk kecantikan yang popular di Malaysia, pengasas Qu Puteh .. lihat betapa beraninya beliau sehingga berjaya mengecat Stadium Kelantan dengan warna pilihannya ... malah, jersi pasukan bolasepak Kelantan pun dia ubah ... fuh memang powerrrr!! Mereka juga berani mengambil peluang tanpa fikir risiko dengan mendalam ...

Okeh ... amacam? Agak-agak relevan tak dengan apa yang saya kongsikan ini dengan kewaspadaan yang perlu ada apabila berkawan dengan wanita dan gadis dari Kelantan?

Cantik menawan tetapi awas ... mereka juga 'bahaya' ... hehe. Pendapat anda? Boleh komen di bawah.

Post ini telah ditulis berdasarkan pengalaman sendiri dan diolah daripada artikel asal yang diterbitkan dalam Vanilla Kismis.

Kredit Gambar - Instagram selebriti dari Kelantan iaitu Neelofa, Nelydia Senrose, Niena Baharun


Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. Pengalaman dengan gadis kelantan. Gua sentiasa dikecewakan.

    Persaingan hebat.

    Sama ada dari jejaka dari negeri lain, mahupun jejaka dari negeri kelahiran mereka.

    Tidak lupa pada suami orang yang meminati mereka he...23x

    Ok bye

    BalasPadam
  2. Haha.. Nk kena bangga atau nk rasa sedih.. Hahaha.. Sy org kelate jugak

    BalasPadam
  3. Yea ker macam ni. Baru tahu pula teman.

    BalasPadam
  4. Hmm... nak kata no komen tapi dah komen kan. Apa pun darah Kelantan tetap mengalir dalam diri ini... hahaha

    BalasPadam
  5. ambo ore klate jugok...tp..emm3 macam x brapa nk btul jgk statement2 yg dibuat tuhh..sob sob

    BalasPadam
  6. Assalamualaikum.. Salam Uhkuwah Fillah..
    Mungkin artikel di tidak 100% betul.. Tapi pada saya setiap wanita yang berusaha untuk berjaya pasti punya karismanya sendiri.

    Sepanjang penelitian saya ketika berkunjung ke kelantan suatu masa dulu..
    saya kagum dengan semangat segelintir para wanitanya yang begitu rajin berusaha.
    perniagaan adalah satu kepandaian yang semula jadi bagi mereka di kelantan.

    Malah sehingga membuatkan saya juga ada rakan niaga di sana dulu.. sekarang dah takde laa.. Hehehehehe..
    (Terima Kasih Pok Ding)

    Akhir kalam..Siapa pun kita. Dimana kita dari ceruk atau pelusuk atau rantau mana pun kita..
    jika kita punya sifat & sikap yang positif mahu berjaya, pastinya setiap usaha itu terbalas..

    "Man Jadda Wa Jadda"

    Wasalam.. Maaf sekadar pandangan..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah

Cari lubuk tudung dan telekung dengan harga murah? Aha .. kalau anda seorang peniaga untuk pakaian wanita terutama menjual tudung dan telekung .. anda tentu mahu pergi ke tempat yang akan saya nyatakan nanti.

Ia adalah tempat di mana anda boleh dapat pelbagai jenis pakaian wanita dari tudung, telekung, skarf, blouse, jubah, seluar serta kain ela. Yang menariknya ialah, ada di antaranya adalah dari jenama-jenama terkenal tapi dengan harga yang mampu buat anda memborong sampai sepuluh hingga dua puluh helai dengan senyuman manis.
Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah Lubuk yang saya maksudkan ialah Pasar Kemboja Parit Buntar. Ia merupakan tempat setempat yang menjual pakaian wanita dengan harga murah dan berpatutan. Pasar Kemboja ini unik kerana ia terletak di dua sempadan negeri iaitu Perak dan Pulau Pinang.

Jika anda ke sini, anda tentu terkejut apabila mendapati ada peniaga-peniaga ini datangnya dari seluruh Malaysia. Malah ada yang datang dari kawasan beli-belah terkenal tatkala Ram…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan Dengan Produk Sendiri?

Siapa yang tak teringin nak jadi jutawan kan? Sejak saya menjadi seorang blogger sepenuh masa sejak 2010 ni, saya dah nampak ramai rakan-rakan saya yang jadi jutawan. Dulu, mereka sama-sama tulis blog, tapi kini sudah berbisnes dengan produk sendiri. Awalnya untung sikit .. tapi sekarang, dah boleh dianggap sebagai jutawan.

Susah ke nak jadi jutawan ni? Ok ... mari kita semak dulu apa maksud jutawan ni. Jutawan bermaksud seseorang yang mempunyai wang atau harta yang bernilai berjuta-juta ringgit. Kalau anda ada wang atau harta lebih dari juta - ada billion, anda tetap dipanggil jutawan. Dalam bahasa Malaysia, tiada perkataan khusus untuk seseorang yang miliki wang atau harta berbillion ringgit.  Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan? Sekarang anda dah tahu apa maksud jutawan. Jadi, jika anda nak jadi jutawan .. misi anda mestilah untuk mempunyai dan memiliki wang atau harga lebih dari sejuta ringgit. Capai je harta bernilai juta, maka dah boleh dapat title jutawan (dari segi istilah).

Tak a…