Bisnes Aiskrim Income Sampingan Mudah

Musim panas, bisnes yang ada kaitan dengan air dan ais memang memberikan pulangan yang menguntungkan. Saya pernah berbisnes menjual air dan aiskrim semasa jadi pelajar sepenuh masa di IPT dulu. Tapi, saya tidaklah jual semasa belajar, cuma saya ambil kesempatan buat bisnes ini ketika ada event tertentu di dalam kampus. Memang best!

Jadi, saya tidaklah terperanjat andai ada usahawan yang berjaya menjana income mudah menerusi bisnes ini. Bisnes ini memang senang nak dijual. Anda hampir tidak perlu menggunakan teknik pemasaran yang hebat-hebat untuk bisnes ini, kerana permintaannya ada hampir sepanjang masa. Uhh nak-nak lagi time musim panas. Memang mudah sangat weihh ...

Bisnes Aiskrim Income Sampingan Mudah

Bisnes Aiskrim Income Sampingan Mudah
Cumanya ialah, anda mungkin sukar nak dapat income yang tinggi sebulan kalau tidak tahu cara-caranya. Anda kena ingat, walaupun bisnes ini mudah nak jual, anda perlu bersaing dengan usahawan lain juga. Jadi, kenalah tahu aspek-aspek yang penting untuk berjaya dalam bisnes aiskrim ini. Meh saya kongsikan sedikit ilmu bisnes ini yang pernah saya buat satu ketika dulu - semasa jadi pelajar di USM.

Kenapa Plih Bisnes Aiskrim?

Saya semasa belajar dulu suka buat bisnes ni sebab:
Sekarang, anda nampak tak?
Cara mulakan bisnes aiskrim jana income sampingan
Namun, saya nak kongsikan sesuatu yang lebih menarik daripada apa yang telah saya alami sebelum ini, iaitu berniaga aiskrim tetapi dapat keuntungan dan jana lebih RM5,000 setiap bulan! Uhh menarik tak?

Bolehkah berniaga aiskrim dapat income sampingan sebegitu mudah dan sebegitu lumayan? Ya, memang boleh, dan memang ada usahawan secara sambilan yang membuktikannya.

Anda pernah tengok tak kat Pasar Malam, Pekan Sehari ada orang jual aiskrim goyang? Senang tak nampak dia jual? Senang kan? Agak-agak berapa modal dia? Berapa untung dia? Lihat permintaan yang dia dapat ... apatah lagi time cuaca panas.
Bisnes aiskrim goyang untung besar
Ok. Bisnes ini dah wujud berzaman lamanya. Tak pernah jatuh, sentiasa ada permintaan tinggi. Jadi, risiko dalam bisnes ini sangat rendah.

Bagaimana seorang usahawan bisnes aiskrim boleh jana income sampingan mudah sehingga RM5K sebulan? Ok, secara amnya adalah:
  • Aiskrim buat sendiri - bukan menerusi syarikat besar yang sudah ada nama. Anda perlu tahu cara atau resepi untuk menghasilkan aiskrim sendiri yang sedap dan lazat. Anda kena tahu kandungan aiskrim yang membuatkan ia sentiasa mendapat permintaan.
  • Jenis aiskrim - nak jual aiskrim jenis yang macamana? jenis batang? jenis cawan? jenis kon? Mana satu yang boleh berikan anda pendapatan yang lebat?

Alamak .. penat dah anda membaca, tapi tak nampak satu input pun yang boleh anda praktikkan. Saya sebenarnya nak memberikan anda idea, dan kesedaran bahawa ada bisnes mudah yang boleh anda lakukan untuk jana income sampingan.

Dan dalam keadaan cuaca yang panas sekarang, bisnes aiskrim dan air adalah antara bisnes paling mudah, dan paling menguntungkan. Anda hampir boleh menjual di mana-mana sahaja jika anda tahu bagaimana.

Saya tak ada ilmu sedetail ini. Saya nak cerita di dalam blog ini pun, mungkin ada yang tidak sampai ... jadi, elok anda dapatkan sebuah panduan dalam bentuk ebook yang telah disediakan oleh seorang usahawan yang berjaya di dalam bisnes aiskrim ini.

Memperkenalkan Panduan Bisnes Aiskrim.
Panduan menjalankan bisnes aiskrim - income sampingan
Menerusi panduan ini yang ditulis dalam bentuk ebook bergambar, ia mungkin akan memberikan anda gambaran jelas untuk menjalankan bisnes ini, terutama untuk menambah income sampingan. Saya memberikan jalan penyelesaian ini untuk anda. Terpulang untuk anda ... untuk bertindak.

Untuk pengetahuan anda, ebook ini ditulis oleh Tuan Afiq, seorang jurulatih kepada lebih 15,000 usahawan & bakal usahawan makanan.

Jadi, tak perlu ragu-ragu mengenai ilmu yang bakal anda ketahui. Peroleh panduan ini sekarang menerusi pautan diberikan:

[+] Panduan Bisnes Aiskrim - Bagaimana nak jana income sampingan RM5K sebulan dengan bisnes jual aiskrim sendiri.

Semoga dimanfaatkan.



1 comment... add one now

Puan Wawa Puan Wawa March 13, 2016
bila minat dan gigih meniaga, meniaga apa pun insyaAllah jadi.

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact'. Terima kasih.