Langkau ke kandungan utama

Bisnes Aiskrim Income Sampingan Mudah

Musim panas, bisnes yang ada kaitan dengan air dan ais memang memberikan pulangan yang menguntungkan. Saya pernah berbisnes menjual air dan aiskrim semasa jadi pelajar sepenuh masa di IPT dulu. Tapi, saya tidaklah jual semasa belajar, cuma saya ambil kesempatan buat bisnes ini ketika ada event tertentu di dalam kampus. Memang best!

Jadi, saya tidaklah terperanjat andai ada usahawan yang berjaya menjana income mudah menerusi bisnes ini. Bisnes ini memang senang nak dijual. Anda hampir tidak perlu menggunakan teknik pemasaran yang hebat-hebat untuk bisnes ini, kerana permintaannya ada hampir sepanjang masa. Uhh nak-nak lagi time musim panas. Memang mudah sangat weihh ...

Bisnes Aiskrim Income Sampingan Mudah

Bisnes Aiskrim Income Sampingan Mudah
Cumanya ialah, anda mungkin sukar nak dapat income yang tinggi sebulan kalau tidak tahu cara-caranya. Anda kena ingat, walaupun bisnes ini mudah nak jual, anda perlu bersaing dengan usahawan lain juga. Jadi, kenalah tahu aspek-aspek yang penting untuk berjaya dalam bisnes aiskrim ini. Meh saya kongsikan sedikit ilmu bisnes ini yang pernah saya buat satu ketika dulu - semasa jadi pelajar di USM.

Kenapa Plih Bisnes Aiskrim?

Saya semasa belajar dulu suka buat bisnes ni sebab:
Sekarang, anda nampak tak?
Cara mulakan bisnes aiskrim jana income sampingan
Namun, saya nak kongsikan sesuatu yang lebih menarik daripada apa yang telah saya alami sebelum ini, iaitu berniaga aiskrim tetapi dapat keuntungan dan jana lebih RM5,000 setiap bulan! Uhh menarik tak?

Bolehkah berniaga aiskrim dapat income sampingan sebegitu mudah dan sebegitu lumayan? Ya, memang boleh, dan memang ada usahawan secara sambilan yang membuktikannya.

Anda pernah tengok tak kat Pasar Malam, Pekan Sehari ada orang jual aiskrim goyang? Senang tak nampak dia jual? Senang kan? Agak-agak berapa modal dia? Berapa untung dia? Lihat permintaan yang dia dapat ... apatah lagi time cuaca panas.
Bisnes aiskrim goyang untung besar
Ok. Bisnes ini dah wujud berzaman lamanya. Tak pernah jatuh, sentiasa ada permintaan tinggi. Jadi, risiko dalam bisnes ini sangat rendah.

Bagaimana seorang usahawan bisnes aiskrim boleh jana income sampingan mudah sehingga RM5K sebulan? Ok, secara amnya adalah:
  • Aiskrim buat sendiri - bukan menerusi syarikat besar yang sudah ada nama. Anda perlu tahu cara atau resepi untuk menghasilkan aiskrim sendiri yang sedap dan lazat. Anda kena tahu kandungan aiskrim yang membuatkan ia sentiasa mendapat permintaan.
  • Jenis aiskrim - nak jual aiskrim jenis yang macamana? jenis batang? jenis cawan? jenis kon? Mana satu yang boleh berikan anda pendapatan yang lebat?

Alamak .. penat dah anda membaca, tapi tak nampak satu input pun yang boleh anda praktikkan. Saya sebenarnya nak memberikan anda idea, dan kesedaran bahawa ada bisnes mudah yang boleh anda lakukan untuk jana income sampingan.

Dan dalam keadaan cuaca yang panas sekarang, bisnes aiskrim dan air adalah antara bisnes paling mudah, dan paling menguntungkan. Anda hampir boleh menjual di mana-mana sahaja jika anda tahu bagaimana.

Saya tak ada ilmu sedetail ini. Saya nak cerita di dalam blog ini pun, mungkin ada yang tidak sampai ... jadi, elok anda dapatkan sebuah panduan dalam bentuk ebook yang telah disediakan oleh seorang usahawan yang berjaya di dalam bisnes aiskrim ini.

Memperkenalkan Panduan Bisnes Aiskrim.
Panduan menjalankan bisnes aiskrim - income sampingan
Menerusi panduan ini yang ditulis dalam bentuk ebook bergambar, ia mungkin akan memberikan anda gambaran jelas untuk menjalankan bisnes ini, terutama untuk menambah income sampingan. Saya memberikan jalan penyelesaian ini untuk anda. Terpulang untuk anda ... untuk bertindak.

Untuk pengetahuan anda, ebook ini ditulis oleh Tuan Afiq, seorang jurulatih kepada lebih 15,000 usahawan & bakal usahawan makanan.

Jadi, tak perlu ragu-ragu mengenai ilmu yang bakal anda ketahui. Peroleh panduan ini sekarang menerusi pautan diberikan:

[+] Panduan Bisnes Aiskrim - Bagaimana nak jana income sampingan RM5K sebulan dengan bisnes jual aiskrim sendiri.

Semoga dimanfaatkan.




Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. bila minat dan gigih meniaga, meniaga apa pun insyaAllah jadi.

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah

Cari lubuk tudung dan telekung dengan harga murah? Aha .. kalau anda seorang peniaga untuk pakaian wanita terutama menjual tudung dan telekung .. anda tentu mahu pergi ke tempat yang akan saya nyatakan nanti.

Ia adalah tempat di mana anda boleh dapat pelbagai jenis pakaian wanita dari tudung, telekung, skarf, blouse, jubah, seluar serta kain ela. Yang menariknya ialah, ada di antaranya adalah dari jenama-jenama terkenal tapi dengan harga yang mampu buat anda memborong sampai sepuluh hingga dua puluh helai dengan senyuman manis.
Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah Lubuk yang saya maksudkan ialah Pasar Kemboja Parit Buntar. Ia merupakan tempat setempat yang menjual pakaian wanita dengan harga murah dan berpatutan. Pasar Kemboja ini unik kerana ia terletak di dua sempadan negeri iaitu Perak dan Pulau Pinang.

Jika anda ke sini, anda tentu terkejut apabila mendapati ada peniaga-peniaga ini datangnya dari seluruh Malaysia. Malah ada yang datang dari kawasan beli-belah terkenal tatkala Ram…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Telinga Berdesing Bawa Petanda

Pernah merasa telinga berdesing tak? Ia kadangkala berlaku tanpa diduga, tanpa ikut masa. Secara tiba-tiba .... ntah disebabkan apa, terasa telinga akan berdesing. Sesetengah akan mengaitkannya dengan sejenis penyakit dinamakan Tinnitus.

Walaubagaimanapun, orang lama-lama dalam masyarakat Melayu, ada telahan sendiri mengenai telinga berdesing ini. Mereka mengaitkan dengan kejadian-kejadian yang bakal berlaku dek kerana berdesingnya telinga. Orang tua lama-lama mengaitkan masa dan bahagian telinga yang mana terkena desingan ini, berikut saya kongsikan sedikit info dan pengetahuan mengenai telinga berdesing ini.
Telinga Berdesing Bawa Petanda Telinga Berdesing Bawa Petanda Sesuatu Kejadian Bakal Berlaku Jika Telinga Kanan Berdesing Jam 06:00 - 07:00 pagi - mendapat khabar burukJam 07:00 - 08:00 pagi - akan difitnah oleh orangJam 08:00 - 09:00 pagi - akan membuat rencana pergi jauh sendirian atau bersama orang lainJam 09:00 - 10:00 pagi - bermakna akan ada berita yang kurang menyenangka…