Salah satu cara buat duit dengan blog adalah menerusi affiliate. Tetapi ramai blogger yang masih tidak berjaya menghasilkan income. Masih ramai yang tak berjaya buat duit dengan affiliate. Kenapa berlaku begini?

Saya tahu ramai yang teruja melihat rakan blogger mereka hari-hari ada komisen masuk ke akaun bank. Jadi tang mana yang tak menjadi tu?

Saya sebenarnya dah banyak kali berikan tips-tips untuk menjana income menerusi blog, dari sekecil komisen sehinggalah leh dapat komisen 4 angka, tetapi mungkin daya usaha kot yang tak sama level.

Tak Berjaya Buat Duit Dengan Affiliate?

Jangan putus asa. Saya nasihatkan anda terus mencuba. Jangan berhenti sesuatu yang telah anda mulakan. Jika berhenti sebelum nampak kejayaan, anda mungkin tak berpeluang bercerita seperti saya ini ....
Tak Berjaya Buat Duit Dengan Affiliate?
Agak mungkin anda perlukan ilmu lagi dalam jana komisen menerusi affiliate ini, mungkin panduan percuma affiliate untuk newbie boleh bantu. Hmm betul, percuma je .. panduan ini anda boleh muat turun di sini - Panduan Percuma Affiliate Untuk Newbie - Cara Jana Income Online Semudah A-B-C

Magik Jana Income Menerusi Affiliate

Ada satu perkara magik bila terus mencuba ni. Apabila anda sudah mula dapat income sampingan menerusi blog, in Sha Allah .... ia akan secara sedikit demi sedikit akan bertambah. Saya alaminya sendiri.

Awal dulu, memang sukar saya nak jana income dengan blog. Macam-macam dah saya gunakan untuk menghasilkan ringgit pertama saya menerusi blog. Dan pada satu hari, bermula dengan RM2 komisen pertama hanya mempromosikan satu produk percuma, komisen mula masuk hari ke sehari. Mula-mula RM2, kemudian RM5 ... kemudian RM25 ... kemudian RM75 ... kemudian RM500 ....  dan semua ini berlaku hampir tanpa sedar.

Ini yang menariknya mengenai blog. Anda boleh jana income hari-hari tanpa anda buat promosi yang kena bayar. Dan jika kena caranya, anda akan terkejut bahawa ada komisen yang anda dapat menerusi affiliate dijana dek kerana satu post atau entri yang anda telah tulis bertahun dahulu!

Salah satu bukti terbaru yang saya dapat .... komisen affiliate yang telah saya dapat sebentar tadi ...(entri ini ditulis pada 20 Mei 2014, jam 9:00 pagi)
Komisen affiliate dari kliks solutiuon
Itu adalah komisen yang baru saya dapat ... ok, sekarang semak komisen yang telah saya dapat untuk bulan Mei 2014 setakat ini .... hanya dari satu produk sahaja!
Komisen jobdirumah
Ok, mungkin ada tertanya-tanya, mana langkah pertama yang terbaik untuk jana income menerusi affiliate ini?

Saya sarankan anda daftar dengan Ashadee yang dulunya dikenali sebagai Jomniaga. Ia salah satu platform PERCUMA untuk anda mula jana income menerusi affiliate. Ada banyak benda yang anda boleh promosikan samada secara serius atau santai .... tak rugi pun daftar sebab bukan kena bayar apa-apa pun.

Tapi akan jadi untung jika dah daftar, anda promosikan produk-produk yang ada ... sebab setiap produk yang terjual akan memberikan komisen kepada anda. Dan .... ada komisen yang bayar sehingga 70% kepada anda .. perghhh ... hampir 100% .... tanpa anda keluar sesen pun!

Boleh daftar dengan Ashadee setelah anda tonton video percuma ini di sini - http://www.ashadee.net/go/50042/biz2014

Anda kena tonton video tersebut kerana anda perlu tahu teknik yang betul supaya income pertama daripada affiliate boleh anda dapat ... tak tonton ... main skip ... hmm ... mungkin ... tak berjaya buat duit dengan affiliate ...

Selamat berjaya.


p.s: Sebenarnya ada banyak lubuk lain untuk buat duit dengan blog, bukan hanya affiliate sahaja ... boleh dapatkan ebook murah yang ditulis oleh mamat tak berapa nak kacak macam saya di sini - Buat Duit Dengan Blog (PERCUMA BONUS RM3571)



13 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. mcm mana cara abang H.H promot smpai boleh dapat komisen dgn cpt..? aisyah x pena tengok abg h.h promot kat mana2 page or fb... heeee

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hmm .. saya pernah beritahu ... tak semestinya perlu ping sana sini atau promot bagai nak rak .. yang penting apa yang kita kongsi itu mesti ada manfaatnya ... in sha Allah ... orang akan cari walaupun kita tak promosi sangat ...

      ps: buat satu blog untuk satu satu produk ..

      Padam
  2. perlu banyak kesabaran dan berusaha kan abang HH?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul tu .. usaha berterusan .. tetapi dengan bijak... jangan main semborono je .. nanti orang muak ..

      Padam
  3. dah hmpir sbln mndaftr dgn ashadee..dan msh sdg brusaha utk promote dn dptkan komisen..hrp x thenti separuh jln..huhuhu..
    HH mmg da jd slh 1 tmpt rjukan sy mengenai affiliate ni..thanks for sharing :)

    BalasPadam
  4. Saya masih belum berjaya lagi, in sya Allah akan terus mencuba

    BalasPadam
  5. masih banyak yg perlu belajar dgn program affiliate nih..

    BalasPadam
  6. wah..sy masih baru lg ni..insyaallah akan usaha lebih

    BalasPadam
  7. kalau masih tak dapat komisyen tu, tandanya masih ada benda yang tak cukup.

    artikel tak cukup
    promosi tak cukup

    BalasPadam
    Balasan
    1. Betul. Kena buat dengan sehabis baik, menyakinkan .. kena banyak belajar cara tulis dari Aqif Azizan .. hoho ...

      Padam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement