Langkau ke kandungan utama

Mula Bisnes Kuih Raya Modal RM50

Apa yang boleh anda dapat dengan RM50? Di zaman serba canggih manggih ni, duit dah menjadi satu daripada unsur penting kehidupan. Tak ada duit, kehidupan jadi tidak menentu. Saya tahu ramai yang inginkan duit lebih untuk tampung perbelanjaan harian. Bagaimana saya katakan kepada anda, hanya dengan RM50 sebagai modal pelaburan anda, anda akan tahu rahsia untuk menjana lebih banyak RM50 berganda-ganda!

Mula Bisnes Kuih Raya Dengan Modal RM50

Mula Bisnes Kuih Raya Modal RM50
Mula bisnes kuih raya dengan modal RM50! Wow ... kecilnya modal. Boleh ke dengan pelaburan RM50 dapat untung niaga kuih raya berganda-ganda?

Ramai yang berniaga. Tetapi ramai yang tersilap langkah dan alami kerugian. Apakah sebab berlaku situasi yang begini? Mudah kata, ramai yang berniaga, tetapi tidak ada ilmu berniaga yang betul. Main redah je tanpa tahu meniaga bagaimana yang boleh berikan keuntungan yang dimahukan.

Bulan ramadan bulan rahmat. Ramai yang ambil peluang berniaga secara sampingan ketika itu. Dan salah satu perniagaan yang laris adalah berniaga kuih raya. Mengapa kuih raya laris? Sebabnya ialah bukan semua orang boleh buat kuih raya, dan bukan semua orang punyai masa nak buat kuih raya sendiri. Jadi, kesempatan sebegini harus diambil oleh mereka yang ada masa, dan boleh buat kuih raya terutama para suri rumah.
Mula Bisnes Kuih Raya Modal RM50

Niaga Kuih Raya Dengan Ilmu Bijaksana

Tetapi seperti awalnya saya katakan, nak berniaga perlukan ilmu. Sama juga nak berniaga dan buka bisnes kuih raya. Anda perlukan ilmu untuk tahu kuih yang macamana yang mudah nak dibuat, kuih yang macamana yang laris dijual, kuih yang macamana yang ada permintaan tinggi.

Kuih raya permintaan tinggi? Hmm ya, kuih raya mempunyai permintaan yang sangat tinggi, malah ada pengusaha kuih raya yang terpaksa menolak tempahan. Nak nak lagi jika anda tahu mana satu kuih raya yang ada permintaan tinggi!

Ok, mungkin ada yang tanya ... macamana nak jual kuih raya sedangkan banyak persaingan nanti. Malah ada yang jual 'longgok' di pasaraya dan ada sampai kena jual lelong di akhir ramadan? Haa .. kan saya kata tadi, itu adalah sebab yang menjual tu belum lengkap ilmunya bagaimana nak melariskan jualannya.

Jangan pelik andai ada dua buah kedai jual benda yang sama, satu tu jadi lebih maju daripada satu yang lain.

Saya bawakan kepada anda, bagaimana anda boleh buat untung dan berniaga kuih raya dengan modal permulaan RM50 sahaja!

RM50?

Ya, itu modal permulaan ... modal yang paling penting dalam memulakan bisnes ini, iaitu modal ilmu dalam bisnes kuih raya.

Ramai yang buat bisnes ini dan berjaya buat duit berganda-ganda secara sampingan, tetapi tidak ramai yang beritahu rahsia dan teknik. Al maklumlah persaingan itu sangat besar.

Tetapi, alhamdulillah ... anda dah boleh rasa lega, kerana dengan RM50 yang anda laburkan buat pertama-pertamanya .... anda boleh tahu rahsia dan teknik nak menghasilkan dan menjual kuih raya yang menguntungkan.
Mula Bisnes Kuih Raya Modal RM50
Jadi bagaimana?

Adakah anda mahu berniaga kuih raya ... tetapi akhirnya tak dapat untung seperti yang anda harapkan?

Atau anda teruja nak dapatkan ilmu teknik terbaik bagi membolehkan kuih raya yang bakal anda buat terjual sehingga dapat untung berganda-ganda ... yang sampaikan anda terlupa bahawa anda sebenarnya mula laburkan hanya RM50 pada awalnya?

Dah ... jangan sampai orang lain mendahului anda.

Berminat? Boleh jenguk di sini - Buat Duit Dengan Kuih Raya

p.s: Anda juga akan tahu satu rahsia bagaimana nak buat kuih raya modal rendah tetapi buat untung lebih 3 kali ganda!


Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. Terasa bulan Ramadan makin hampir bila nampak kuih raya. :) Yup, bulan Ramadan rezeki melimpah ruah, insyaAllah.

    BalasPadam
  2. menarik ni... yg pernah saya jumpa paling murah pun RM23 sebalang

    BalasPadam
    Balasan
    1. Haaaa ... modal gamaknya berapa tu ehh?

      Padam
  3. tahun ini buat kuih raya macam tahun lepas gak......Insya-Allah......

    BalasPadam
  4. modal serendah RM50 tapi kalau tak taw cara pon tak boleh jugak kan HH..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan Dengan Produk Sendiri?

Siapa yang tak teringin nak jadi jutawan kan? Sejak saya menjadi seorang blogger sepenuh masa sejak 2010 ni, saya dah nampak ramai rakan-rakan saya yang jadi jutawan. Dulu, mereka sama-sama tulis blog, tapi kini sudah berbisnes dengan produk sendiri. Awalnya untung sikit .. tapi sekarang, dah boleh dianggap sebagai jutawan.

Susah ke nak jadi jutawan ni? Ok ... mari kita semak dulu apa maksud jutawan ni. Jutawan bermaksud seseorang yang mempunyai wang atau harta yang bernilai berjuta-juta ringgit. Kalau anda ada wang atau harta lebih dari juta - ada billion, anda tetap dipanggil jutawan. Dalam bahasa Malaysia, tiada perkataan khusus untuk seseorang yang miliki wang atau harta berbillion ringgit.  Bagaimana Cara Nak Jadi Jutawan? Sekarang anda dah tahu apa maksud jutawan. Jadi, jika anda nak jadi jutawan .. misi anda mestilah untuk mempunyai dan memiliki wang atau harga lebih dari sejuta ringgit. Capai je harta bernilai juta, maka dah boleh dapat title jutawan (dari segi istilah).

Tak a…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…

Telinga Berdesing Bawa Petanda

Pernah merasa telinga berdesing tak? Ia kadangkala berlaku tanpa diduga, tanpa ikut masa. Secara tiba-tiba .... ntah disebabkan apa, terasa telinga akan berdesing. Sesetengah akan mengaitkannya dengan sejenis penyakit dinamakan Tinnitus.

Walaubagaimanapun, orang lama-lama dalam masyarakat Melayu, ada telahan sendiri mengenai telinga berdesing ini. Mereka mengaitkan dengan kejadian-kejadian yang bakal berlaku dek kerana berdesingnya telinga. Orang tua lama-lama mengaitkan masa dan bahagian telinga yang mana terkena desingan ini, berikut saya kongsikan sedikit info dan pengetahuan mengenai telinga berdesing ini.
Telinga Berdesing Bawa Petanda Telinga Berdesing Bawa Petanda Sesuatu Kejadian Bakal Berlaku Jika Telinga Kanan Berdesing Jam 06:00 - 07:00 pagi - mendapat khabar burukJam 07:00 - 08:00 pagi - akan difitnah oleh orangJam 08:00 - 09:00 pagi - akan membuat rencana pergi jauh sendirian atau bersama orang lainJam 09:00 - 10:00 pagi - bermakna akan ada berita yang kurang menyenangka…