As-Salam. Tentu ramai blogger Malaysia yang dahagakan trafik untuk blog mereka. Dah macam cara dibuat dan dilakukan tetapi blog masih lagi tidak berjaya menerima trafik mencanak yang diidamkan. Ada banyak tips dan panduan yang telah ramai blogger berjaya berikan, namun masih tidak berjaya. Apakah yang silap? Ok, entri kali ini akan cuba dedahkan rahsia bagaimana untuk terima 50000 pageviews (hit) hanya menerusi satu entri!
Tips Terima 50K Pageviews Dari Satu Entri

Tips ini sebenarnya bukan rahsia, malah saya dah dedahkan dan kongsikan kepada semua pembaca blog ini. Cuma mungkin anda terlupa aspek-aspek penting untuk meraih trafik yang diinginkan. Dengan berpandukan dua entri evergreen blog ini, saya akan cuba refresh kembali cara dan teknik untuk sesebuah entri menerima lebih 50K pageviews. Tak susah mana, hanya ikuti langkah-langkah yang disediakan.

Tips dan Teknik Blog Terima 50K Pageviews Dari Satu Entri

Tips Terima 50K Pageviews Dari Satu Entri

Berdasarkan contoh yang saya berikan di atas ini, ada 5 perkara perlu dititik-beratkan untuk terima trafik tinggi hanya dari satu entri.

5 Teknik Dapatkan 50K Pageviews Menerusi Satu Entri

  1. Tajuk SEO (Search Engine Optimization) - Dengan kata kunci Farah Lee, ia divariasikan menggunakan beberapa kata kunci yang ada kaitan dengan Farah Lee, iaitu nama blognya - Kunfayakun, dan nama suami Ally Iskandar - dan ia dilakukan secara tidak langsung.
  2. Katakunci pada Perenggan Pertama Entri - Mesti pastikan kata kunci atau variasinya berada di bahagian pertama perenggan entri blog anda.
  3. Penggunaan H Tag yang Betul - Entri mesti ada struktur yang betul, seperti menulis karangan - ada tajuk utama, ada tajuk kecil - dengan masukkan variasi katakunci.
  4. Penggunaan Gambar berserta Deskripsi - Gambar perlu ada variasi katakunci pada bahagian title dan juga alt img. Namakan juga tajuk gambar tersebut; contohnya: Gambar-Famili-Farah-Lee.jpg
  5. Gelapkan (strong/bold) Kata Kunci - Cuba untuk pilih katakunci yang betul dan gelapkan dalam entri blog anda. Jangan buat terlalu banyak atau obvious. Cukup sekadar setiap 2-3 perenggan ada variasi katakunci digelapkan.

Tips Tambahan Terima Trafik Tinggi dari Satu Entri

Sebagai tambahan, entri tersebut mesti ada pautan luar berkenaan. Contohnya seperti contoh entri yang saya sediakan di atas, ada pautan ke blog Farah Lee. Jika guna gambar pinjam dari mana-mana, diletakkan kredit yang sepatutnya.

Mudah je kan? Cuma nak kena teliti dan rajin sedikit.

Ini merupakan antara teknik asas dan mudah untuk entri blog anda menerima trafik yang tinggi, dan seperti yang saya telah tunjukkan ini, entri ini sahaja telah menyumbang lebih daripada 50 ribu trafik kepada blog www.hasrulhassan.com ini.

Dan paling best, ia merupakan trafik berterusan. Berterusan kerana walaupun ia entri lama, namun ia masih lagi menyumbang trafik ke blog ini setelah ditulis dan diterbitkan lebih setahun yang lalu!

Semua tatacara untuk lakukan 5 perkara yang saya sebutkan tadi telah diperincikan di dalam terbitan yang lalu. Anda boleh cuba gelintar (search) dalam blog ini menggunakan fungsi carian yang telah saya sediakan.

Selamat mencuba dan menerima trafik 50K (pageviews) dari satu entri!






Penafian: Gambar, artikel ataupun video yang ada di blog ini adakala berasal dari pelbagai sumber media lain. Hak Cipta sepenuhnya dipegang oleh sumber tersebut. Jika timbul masalah mengenai perkara ini, anda boleh menghubungi saya disini.

Artikel dan catatan adalah ulasan serta pendapat peribadi saya berdasarkan pengalaman dan pengetahuan. Kesilapan (jika ada) adalah khilaf saya dan mohon dimaafkan.

31 Komen

Assalammualaikum...HH,

Terima kasih atas tips2 yang diberikan disini , insaallah akan dipraktikkan...

mselim3

Reply

terbaek abg hasrul...kongsi ilmu blogging. tengah cuba untuk konsisten dengan entry blog.

http://welovesusuibu.blogspot.com/2013/08/sakit-sendi-arthritis-cara-sembuh-5-hari.html

Reply

Erm..tak pernah lakukan lagi teknik nie..sebab blog banyak pasal gambar jer huhu..

Reply

Tq HH..sedang mencuba..and selamat hari raya ke lapan k..dah masuk raya enam..

Reply

Thanks for this tip, nice entri..

Reply

suka baca tips2 gini tmbah ilmu sikit2 hehe thx...
#hashtag

Reply

Tips yang sangat membantu..terima kasih..www.tepakku.com

Reply

perkongsian yang bermanfaat. terima kasih!

Reply

Terima kasih atas tip yang diberikan.

Reply

terbaik!!! thanks a lot for the tips~

Reply

sedang mencuba memahami dan melakukannya..thanks HH

Reply

Terima kasih kerana kesudian anda mencedok ilmu yang ada di sini.

Reply

In Sha Allah, usaha yang berterusan akan memberikan hasil yang juga akan berterusan.

Reply

Blog mengenai gambar boleh je terima trafik. Cuma pastikan gambar tersebut disematkan dalam blog dengan cara SEO. In Sha Allah, blog boleh terima trafik yang sepatutnya.

Reply

Sama-sama Mazlen .. moga ia dapat berikan ilmu yang baik untuk perbaiki blog anda.

Reply

mmg terbaek..
x putus2 HH kasi tips..
terima kasih.

Reply

hehehe.. ade buat mcmni kt blog.. info tambahan tu thanks for sharing...^___^

Reply

:)

Betul apa bro HH tulisini

btw selamat hari raya bro hh

http://pemudattbc.blogspot.com/2013/08/mesir-akhbar-mesir-penyebar-fitnah.html

Reply

Tip yang menarik untuk memulakan menulis blog. terima kasih

http://nazifhakim.blogspot.com/

Reply

Info yang amat berguna...Thanks a lot

Reply

Tulisan Bang Hasrul sangat Mencerahkan saya! :)

Reply

Tulisan Bang Hasrul sangat Mencerahkan saya! :)

Reply

Terima kasih atas perkongsian bro. Zumal baru nak blaja ^_^

Reply
Peringatan: Komen adalah tanggungjawab anda. Saya tidak bertanggungjawab dengan sebarang ulasan dan komen yang anda tinggalkan. Komen berbaur lucah, provokasi perkauman serta berbentuk iklan adalah dilarang. Hubungi saya disini. andai timbul isu dan masalah.