Bagaimana Nak Dapat Kerja Menerusi Jobdirumah? Ada yang tanya, bagaimana nak dapatkan kerja yang ditawarkan menerusi Jobdirumah? Yelah, Jobdirumah ini kan hanyalah panduan untuk mereka yang cari peluang pendapatan sampingan secara online, bukannya penentu seseorang untuk dapatkan kerja.

Saya memang banyak kali mempromosikan Jobdirumah ini. Ia satu panduan yang sangat bagus untuk dapatkan kerja online, kerja dari rumah samada sampingan atau sepenuh masa. Ramai yang dah dapatkan Panduan Jobdirumah ini, tetapi masih tidak faham.

Jobdirumah - Bagaimana Nak Dapat Kerja?

Jobdirumah - Bagaimana Nak Dapat Kerja?
Ok, dalam Jobdirumah ada dua terma yang perlu anda faham iaitu Bid dan Project. Bid adalah permohonan dan Project adalah tawaran kerja. Apabila anda telah mendaftarkan diri dengan Jobdirumah - anda akan menerusi email-email daripada pihak Jobdirumah mengenai Project yang ada untuk anda buat permohonan, iaitu Bid. Setiap Project itu pula ada klasifikasi atau perincian ringkas disertakan dengan beberapa kelayakan atau syarat am. Dengan menggunakan Bid, anda perlu memohon Project yang ingin anda laksanakan, dan ianya dilakukan secara percuma.

Apabila proses Bid telah dilakukan, pastikan email pertama anda cukup meyakinkan pihak empunya Project untuk memberikan kerja tersebut kepada anda. Perkara utama yang perlu anda pertimbangkan ialah resume anda serta tawaran upah yang anda berikan kepada pemilik Project. Anda digalakkan untuk meletakkan cirian istimewa anda seperti keberkesanan anda menyiapkan tugasan atau mungkin sedikit bukti mengenai projek atau kerja yang telah anda siapkan dengan sempurna.

Apa yang saya nampak, mereka yang dah berjaya dapatkan Project dan laksanakan dengan baik, akan ada kredit tersendiri, dan pemilik Project selalunya memberikan tugasan susulan atau membuat rekomendasi mengenai tugasan yang disiapkan.

Jobdirumah - Bagaimana Nak Dapat Kerja?

Tips paling utama ialah, anda mesti konsisten, dan cuba kekal dengan satu-satu pemilik atau penyedia kerja.

Cara asas mendapatkan kerja di Jobdirumah adalah seperti berikut:
  • Selepas daftar, anda akan diberikan username dan password dari pihak Jobdirumah.
  • Anda perlu login ke dalam akaun Jobdirumah anda dan baca panduan serta ikuti video tutorial yang diberikan. Ia merupakan panduan untuk anda mula mendapatkan kerja menerusi Jobdirumah.
  • Anda kemudian akan terima ratusan senarai kerja kosong untuk anda bid menerusi laman web.
  • Tawaran kerja juga akan diberikan menerusi email setiap hari bermula jam 8 pagi.
  • Kerja atau projek yang telah disiapkan akan dibayar kepada anda samada melalui PayPal, cek atau deposit tunai.

Contoh Income Dapat Menerusi Bid Project Jobdirumah

Contoh kerja disiapkan dan bayaran yang diterima menerusi Jobdirumah adalah seperti di bawah:
Kerja di atas adalah untuk menulis kembali artikel di mana setiap artikel itu bernilai USD$2.00. Artikel pertama yang dah siap itu perlu menarik minat pemilik projek. Jadi apabila dah mereka puas hati, kalau ada projek baru, mereka akan senang hati berikan pada anda.
[Daftar] Klik Sini Untuk Buat Pendaftaran
Inilah kunci utama dapat kerja menerusi Jobdirumah. Anda perlu kerja dengan baik di awal Bid Project anda. Kalau tak berjaya, cuba yang lain. Cuba variasikan nilai Bid anda.

Selamat mencuba. Semoga berjaya.

*p.s: Selalunya orang tak dedahkan tips ni kerana takut lepas ni susah nak dapatkan Project, tapi saya dedahkan juga supaya anda tak yah tanya saya lagi ... :P


Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement