As-Salam. Hmmm ... ada je blogger di kalangan suami isteri ni, macam Ben Ashaari ... isteri dia pun ada blog ... nak alamat blog isteri Ben Ashaari? Tu kena tanya dialah ..ye tak? Ramai gak rakan blogger HH yang lain terdiri dari suami isteri... dan masing-masing ada kehebatan sendiri.

Tapi, yang jadi mushkil ialah .... apabila blog si suami yang setiap hari berentap untuk SEO bagi setiap entri ... 'kalah' kepada blog si isteri yang seperti suam-suam kuku ... tapi mampu melonjak trafik sehingga 12,000 seminggu! Yang blog si suami lak .. dok terkapai-kapailah dok cari kata kunci yang hebat untuk blognya.

Ini bukan cerita rekaan ... anda boleh baca catatan dari blog si suami ini - Hampir 12K Pageviews Seminggu ... 

Dan boleh lihat pula blog kepunyaan isterinya - Mrs Fiza. Anda boleh tengok ada satu catatan yang merujuk kepada keterujaannya dapat trafik tinggi sedangkan dia tak update blog!

Dua-dua pakai domain sendiri tapi masih lagi guna hosting blogspot. Dua-dua blog pun kemas ... tapi dari sudut pengikut ... blog si isteri lebih ramai ... ehemm ada peminat tu ... hehehehe.... 

Tapi inilah yang dikatakan, walaupun kita tidak berapa bijak soal SEO ... namun sedikit pengetahuan mengenainya pun sudah cukup untuk melonjakkan trafik blog kita di saat kita tak buat apa-apa entri terbaru. Apa yang perlu ialah pencarian kata kunci untuk setiap entri kita. 


4 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Tersenyum bila membaca entri ini sbb terkena pada batang hidung sendiri ;)

    BalasPadam
  2. wow..terima kasih atas backlink...


    haha..best je tengok trafik ribu² sehari

    BalasPadam
  3. assalamualaikum hh...bestnya tetap ada yg singgah walaupun x ada n3 mmg ramai yang minat blog dia ni...;)

    BalasPadam
  4. peminat tersendiri le tu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement