As-Salam. Sejak beberapa minggu ini, HH hadapi masalah untuk paparkan beberapa blog malah blog ini pun HH sendiri ada hadapi masalah nak tengok kat komputer. Masalah yang HH maksudkan ialah ... bila taip url atau alamat blog, ia akan keluar - Webpage Cannot Be Found !! ... perkara ini berlaku di Crome. Apabila jadi masalah ini, HH akan buka pula di Firefox, dan .... boleh.

Webpage Cannot Be Found




Tetapi, lama kelamaan, dalam browser Firefox pun hadapi masalah yang sama. Tutup kemudian buka guna Crome, boleh akses kembali. Dan pernah beberapa kali, dua-dua tak boleh nak akses.

Cuba juga mencari penyelesaian.... ada yang kata, ia berkaitan masalah DNS yang tak berapa stabil. Nak kata belum bayar nama domain ni .... tarikh luput lambat lagi rasanya. 

Mungkin anda yang lebih bijak daripada HH dapat bantu. Adakah masalah malware atau virus? Jika ya, cer cerita ...tulis dalam blog anda pun tak mengapa, HH akan baca di situ. Tak dapat kalu ...tinggalkan je dalam ruangan komen.

Manalah tahu, ada blogger lain atau pengunjung blog ini yang hadapi masalah yang sama. Jika ada penyelesaian, bolehlah berikan dan kita kongsi sama-sama, moga dapat manfaat dan bantu yang lain ...errr terutama HH ...hehehe...

*p.s: Makin tua ni, otak pun makin slow je respon ..namun alhamdulillah, Allah bagi nyawa untuk tanyakan perkara ini pada orang lain.


Post a Comment

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement