As-Salam.
Sebelum ini, saya ada buat satu segmen mudah, sebuah segmen untuk berinteraksi antara saya dan pembaca serta pengunjung blog ini. Jadi ini pula adalah jawapan-jawapan ari saya:

Berikut adalah soalan daripada blogger bernama Fendy:
Soalan 1: bagaimana boleh terfikir untuk buat blog?
Soalan 2: macam mana HH buat entri yang banyak?autopost ke?
Soalan 3: apakah perkara paling best dalam dunia blog?

Baca selengkapnya: Segmen: 3 Soalan Untuk Blog | HASRULHASSAN.COM™
Under Creative Commons License: Attribution Non-Commercial Share Alike

Jawapan saya

Jawapan 1: Saya terfikir untuk buat blog apabila saya terbaca satu artikel mengenai adsense. Adsense mempengaruhi saya untuk buat blog bagi menjana pendapatan dari internet. Ketika itu, sekitara tahun 2007-2008.

Jawapan 2: Saya buat entri setiap kali saya ada idea, saya akan blogwalking dan web crawling sendiri untuk mencari idea bagi blog, bila dah ada, saya akan drafkan entri2 saya tersebut, dan edit kemudian bila idea betul2 dah ada. Selalunya saya akan letak hyperlink ke artikel2 asal yang menarik, kemudian barulah saya akan baiki draf saya sambil buat sedikit kajian sendiri bagi menjadikan entri itu tidak meniru bulat2 dari artikel asal.

Dulu, saya memang suka buat autopost, tetapi kadangkala autopost tidak berfungsi seperti yang saya kehendaki. Saya lebih suka published terus, dan membuat adjustment dari segi masa dan tarikh publish. Saya akan future dated kan entri2 saya. Ia lebih kurang sama teknik dengan sticky post.

Jawapan 3: Apabila orang-orang yang berkepentingan membaca entri saya, ini bermakna apa yang saya cuba sampaikan itu dibaca oleh mereka, dan mereka merujuk blog saya sebagai salah satu sumber untuk menyatakan pendapat mereka.

2 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement