As-Salam.
Ada yang tanya ... macam mana nak angkat pagerank blog? Hmm susah nak explain ... lagipun saya tidaklah berapa tahu sangat, tapi paling obvious untuk angkat pagerank ini adalah dengan mempunyai banyak laman web/blog yang refer kepada blog anda, bila banyak web atau blog yang berikan backlinks kepada anda .. maka akan tinggilah pagerank anda.

Kenapa pagerank ni penting? Hmm untuk suapan pada enjin carian. Bila banyak link refer ke blog anda, ini bermakna blog anda menjadi rujukan, ia adalah baik untuk enjin carian ini, dan dipercayai lebih banyak kuantiti entri dalam blog yang terkini .. adalah lebih bagus.

Saya difahamkan juga bahawa usia sesuatu blog juga diambil kira .... semakin lama blog itu dalam dunia siber, dan kerap update, maka ia lebih disenangi oleh enjin carian, dan pagerank juga tinggi.

Tu saja yang saya tahu, camner nak check pagerank blog anda? Cuba aplikasi ini. Letakkan alamat blog anda ... semakin tinggi nilai pagerank/10 maka paling baik ... :)


Check Page Rank of your Web site pages instantly:




This page rank checking tool is powered by Page Rank Checker service

Anda juga boleh cuba di sini:


Bagi saya, pagerank boleh dianggap penting agak trafik boleh dijana daripada enjin carian. Blog2 yang saya katakan dalam entri: Blog-blog Hebat Pilihan Bangku Kosong adalah blog2 yang punyai pagerank yang tinggi ... malah tergolong dalam 100 blog terbaik di Malaysia menurut enjin carian Google.

1 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. pagerank..
    arini baru dengar dan baru tahu..
    thanks HH for da info!!

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement