As-Salam. Keek merupakan satu revolusi baru dalam perkongsian media sosial. Ia merupakan sebuah aplikasi yang semakin hangat digunakan oleh pengguna telefon pintar - Apple, Android dan Blackberry. Keek adalah aplikasi perkongsian video yang kini boleh dicapai menerusi laman sosial Keek itu sendiri. 

Keek telah dikeluarkan pada Mac 2012 dan meletup kababommm dengan lebih daripada 250 juta pageviews dan lebih daripada 21 juta kunjungan sehingga Ogos 2012. Boleh dikatakan seperti adik-beradik dengan fungsi Instagram yang lebih kepada gambar, Keek membolehkan pengguna berkongsi video pendek berdurasi kurang dari 40 saat.


Definasi Keek berdasarkan satu kenyataan media oleh mereka:
Keek is a new social network that connects people via 36-second video updates known as keeks. With a host of unique features, Keek is a powerful new way to connect and engage with others. Users can follow and/or subscribe to other users; respond to keeks with text or video comments via "keekbacks," manage content, settings and real-time activity through a personal dashboard and monitor performance with a free analytics tool. Keek's latest Klusters feature lets users join group discussions, explore new topics or watch real-time keeks related to current events.



Di Malaysia, pengguna Keek semakin meningkat dari sehari ke sehari. Jumlah video pendek juga semakin banyak yang dimuatnaik oleh pengguna Keek di Malaysia. Dan antara pengguna Keek paling popular termasuklah Tomok, Lisa Surihani, Neelofa dan ramai lagi. Mari kita lihat kedudukan pengguna Keek paling popular berdasarkan jumlah langganan kepada video Keek mereka.

Top 5 Pengguna Keek Paling Popular di Malaysia Berdasarkan Jumlah Langganan (Subscription)


Kedudukan ini mungkin berubah tetapi setakat hari ini 22 April 2013 anda boleh lihat Lisa Surihani antara yang menjadi Ratu laman sosial Keek ini.  

Dan dalam dunia blog Malaysia, ramai juga yang sudah ada akaun Keek mereka sendiri. Anda? Anda boleh daftar secara percuma di Keek.com untuk menjadi ahli dan berpeluang untuk melihat video-video pendek yang telah dimuat-naik ramai pengguna Malaysia.

Setakat yang HH nampak, pengguna Keek di Malaysia lebih ramai wanita daripada lelaki ... hmm ... kenapa ehh?

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. antara 5 yg popular kt atas nun,saya dah follow tomok&siti

    BalasPadam
  2. saya tak ada keek ..hehe..

    BalasPadam
  3. mmg ikut perkembangan media social ni hehe

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement