As-Salam.
Erkkk .. Kempen Kenali BMI anda ... hmmm kempen bagus ni ... itulah detik hati saya. BMI buat yang tak tahu adalah satu kiraan untuk mencari berat badan ideal buat tubuh badan. BMI merupakan singkatan kepada Body Mass Index. Dengan BMI, kita akan mengetahui samada tinggi dan berat kita adalah bersesuaian atau tidak berdasarkan umur dan jantina.

Tapi itulah, dok pergi tengok kempen tu ...ni anjuran Kementerian Kesihatan, kecewa sikit. Bukan apa, kalau nak promote dan kempen pun, kasiklah nurse2 .... tak pun atendan yang kacak dan cun yang ada body cantik yang sesuai dengan BMI ... hehehe...ini tidak, yang tertonggok tu, yang dah nak pencen dah.

So, bila orang nak check BMI derang, tentu sekali dok tertanya, BMI si nurse yang dok check tu ideal ke? Erkkkk .... gulp ..maaf ehh makcik2 nurse yang baik hati .... bukan apa, nak bagi pendapat bagi kempen macam ni dapat sambutan ramai. 

Cer ambik yang tengah wat praktikal tu jaga booth ... sure ramai yang akan pergi check BMI derang. Bukan nak memanipulasi, tetapi kempen dan promosi begini kenalah sejajar dengan apa yang dipromosikan. Takkan nak kempen anti merokok sedangkan si jaga booth tu dok merokok berkepul2 kat belakang booth ... ye tak?

3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. nak kempen turunkan berat badan.. yang ajak berkempen pun macam anak badak..kehkehkeh...

    BalasPadam
  2. yerla dorang mintak kita2 ni yang ada bmi ideal..dorang tukang timbang n kira jer..haha

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement