As-Salam.
Mungkin ramai yang agak skeptikal tentang persoalan; "Boleh Buat Duit Dengan Blog?" ... dan saya dah buat beberapa posting sebelum ini tentang perkara ini, tentang cara nak mendapatkannya, beberapa tips berkaitan terutama mengenai pengiklanan menerusi Nuffnang.

Jika anda rajin, anda boleh search, hanya taip keyword Nuffnang di ruangan carian, dan klik je. Mudah. InsyaAllah, anda akan dapat lihat banyak cek-cek lumayan dari Nuffnang - pasti mengiurkan anda sebagai seorang blogger.

Untuk entri ini, HH kongsikan beberapa gambar cek - bukti bahawa menerusi blog, anda sebenarnya boleh menjana pendapatan.

Blog http://www.muhammadtarmizi.com

Jumlah: RM106.72

Blog http://www.anastasyea.com

Jumlah: RM785.00
Blog http://yanmieonline.com

Jumlah: RM731.44
Blog http://nurizspace.com
Jumlah: RM131.69

Dan ramai lagi yang dah berjaya mendapatkan jumlah-jumlah tertentu .... namun, sekali lagi dan berulang kali HH ingatkan, ia bukan usaha sebulan dua, tapi ada yang makan tahun untuk mendapatkan apa yang mereka sedang dapatkan sekarang.

Nasihat HH - tingkatkan trafik! :)

19 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. huhuhu.. dah dua tahun, nuff saya masih lagi RM3.50... ekekeke... pasni nak cuba tingkatkan traffic...

    BalasPadam
  2. entah bilalah saya nak dpt cek mcm diorang hi huhuhu

    BalasPadam
  3. wow,saya lom dapat lagi

    http://azrijohan.blogspot.com

    BalasPadam
  4. baru lagi dalam blogging..mudah-mudahan murah rezeki macam diorang;))

    BalasPadam
  5. wah..bestlah mcm nie..

    sy tak pernah dpt cek nuff, even akaun nuff pun dah lama tak online....huhuhu..

    BalasPadam
  6. saya baru lagi dalam bidang blog ni,saya dah cuba daftar dengan akaun nuffnang tapi saya tak berapa faham macam mana fungsinya, boleh sesiapa tolong tengok tak kat blog saya dan beritahu mcm mana nak dapat komisen dari nuffnang tu, terima kasih.

    http://jualmenjualbarang.blogspot.com

    BalasPadam
  7. sikit2 lama2 jadi berjuta2 tu :)

    BalasPadam
  8. SP dapat gak tapi tak cash out lagi ..hahaha... biow lah dulu kan ?

    BalasPadam
  9. dh pernah dapat. alhamdullilah rzki..

    BalasPadam
  10. HH, nak tanyalah.. Bila kita berfikir untuk mendapatkan pulangan income macam ni, macam mana pula dengan tujuan sebenar kita blogging? Kita berblogging sebab suka berkongsi^^
    Dan kalau terlalu mengejar benda-benda macam ni termasuk populariti, tengok je apa jadi pada blogger yang tak menang.
    Macam mana nak make sure yang matlamat asal blogging tu tak lari dengan ada matlamat-matlamat tambahan macam tu?
    *curious

    BalasPadam
  11. Dalam berblog ramai diantara kita yang mempunyai pelbagai persepsi dan pendapat mengenai blog..melaluinya pelbagai niche blog dan bentuk penyampaian diutarakan..

    Ada diantara kita (Bukan blogger kitalah tapi blogger kat Zimbabwe) yang suka sangat post benda-benda yang agak kurang sesuai seperti artikel lucah dan sebagainya..

    Berbalik kepada persoalan tadi..melalui blog juga kita mampu mendapatkan atau menjana pulangan yang lumayan lebih-lebih lagi kalau niche blog itu kuat..kadang-kadang kita sebenarnya bukan nak kejar sangat pendapatan itu (bagi yang sudah bekerja dan mempunyai gaji tetap) tetapi apabila sudah ada kemudahan untuk menjana pendapatan secara online maka tidak salah untuk kita mencubanya..dengan syarat tujuan asal kita untuk berblog tidak lari..pengiktirafan kadang-kadang amat diperlukan dalam usaha untuk mempromosikan blog kita kepada umum..

    Baru-baru ini kecoh apabila keputusan DiGi Awards dilihat berat sebelah dan agak tidak masuk akal..itu sebenarnya tidak menjadi persoalan yang besar..asalkan kita sudah menjalankan tangungjawab kita sebagai blogger itu sudah cukup..kalau menang itu adalah bonus bagi kita..kalau kalah atas sebab-sebab penjurian yang tidak adil..maka kita tidak mampu berbuat apa..kecuali kalau kita kritik juri tersebut keputusan boleh berubah..lupakan mengenai itu..nak dapatkan pendapatan melalui blog mudah je..

    Pastikan niche blog yang lebih dekat dengan pembaca

    Trafik kena tip top - paling kurang 300 sehari..kalau lebih lagi mantap..kalau nak dapatkan trafik 20k sehari..kena lah pegi blog http://informations-the.blogspot.com untuk ketahuinya..

    Jujur dalam penulisan..tamo copy paste tamo, tamo...

    BalasPadam
    Balasan
    1. tq for the sharing..kene belajar lagi banyak ni, masalahnya kita bukan boleh selalu ngadap pc.maklumler kerja hakiki lebih diutamakan

      Padam
  12. Belum pernah cashout ratus-ratus. Cek yang tertera kat atas kira otai. :)

    BalasPadam
  13. Blh terangkan ape mksud tingkatkn trafik. Maaf bloger bru huhu

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement