Salam semua bloggers.
Hari tu saya sempat gak la jalan-jalan dengan isteri dan anak-anak sekitar taman perumahan kami. Nak membasahkan ketiak .. hehehe.... dan saya seperti biasa, dengan kamera mulalah ambik gambar.

Tak sangka, kat taman perumahan saya pun banyak bunga cantik2. Tak perlu nak panjat Cameron Highlands. Selalunya kalau ke Cameron, gambar bungalah yang paling banyak saya ambik .... sebab cantik.



Saya sukakan benda-benda cantik. Erkk sapa yang tak suka? Semua orang suka. Dan paling syoknya ambik gambar bunga ni, tak perlu susah2 nak cari angle sebab mana-mana angle pun akan tetap cantik. Dengan warna mempesona ..... dan jika disentuh, terasa pula kelembutan kelompaknya.

Bunga cantik menarik kumbang datang ... malah 'kumbang' berkamera pun tertarik. Jauh dalam kelopak cantik, ada madu. Sikit dan sukar nak dicapai. Itulah taruhan sebenar bunga yang cantik. Memikat dengan warna indah, dan di dalamnya ada madu manis.



Madu tu ada sekali je ... kalau tak dijaga abis dikebas si kumbang durjana, yang tak bawa apa pekdah. Kalau dapat lebah yang singgah, madu yang dicapai akan disimpan di sarang, dan debunganya ditabur ke seluruh pelusok alam. Dengan debunga dari bunga cantik, jatuh di atas tapak yang penuh kesuburan .... bakal nanti akan lahir juga bunga cantik di situ. Dan seluruhnya mekar.


3 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. memang cantiklah..tukang amik gambo ni, buatkan bunga ni lagi nampak cantik..good job photographer.. :)

    Entri Terkini: Keasyikan drama Korea, Segalanya indah..

    BalasPadam
  2. canteeekkk!! bile la nk ad dslr sndrik..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement