As-Salam.
Bolehke dapat duit dengan berblog? Boleh. Mudah je jawapan HH. Banyak? Jawapan HH; tak banyak kecuali anda menerima kontrak pengiklanan seperti advertorial serta pengiklanan sendiri. Kalau dapat dua ni, leh dapat ribu2. Kalau nak harap klik2 pada iklan yang kuar tu terutama iklan Nuffnang, dapat tu memang leh dapat, banyak tu ..mungkin. Nak jadi banyak ... kasikla ia menimbun dan mengumpul dalam akaun tu.

Boleh je. Ada banyak cara untuk dapatkan duit dari blog. Anda boleh letak iklan referral ataupun iklan berbentuk affiliate. Boleh juga letak adsense. Macam-macam cara ada, cuma bezanya ialah sikit atau banyak. Itu je.

Tapi, dalam keghairahan nak jana duit atau pendapatan dari blog, perkara paling utama ialah anda patut buat pada mula-mula sekali (kalau nak jana incomelah) ialah tarikan trafik. Anda perlukan trafik yang tinggi ..erkkk sangat tinggi untuk blog anda.

Kata Redmummy, kini, unik visitor 1000 sehari dah tak memadai, dulu ye. Sekarang, kurang-kurangpun anda perlukan lebih dari 3 ribu unik visitors untuk blog anda supaya anda boleh dicalonkan kepada pengiklan bagi tujuan advertorial. Advertorial dari Nuffnang boleh dikatakan lumayan, kerana; ia memberikan pulangan ribu2 bagi satu iklan advertorial disamping anda dapat makanan percuma (jika pengiklan tu berkisar makanan), dapat test gadget percuma (jika pengiklan tu ttg broadband, telco dan sebagainya). Yang paling menarik, dapat test kereta mewah ... tu memang best ... Nuffnang pernah buat iklan ni.

So, kalau anda nak berblog dan blog anda menjana income yang hebat, fikir dahulu bagaimana nak tarik trafik. Itu je. Jangan buat penipuan klik! Nak tarik trafik, ada macam-macam cara. Anda nak tips...leh cari dalam blog saya ni, guna je fungsi search di atas tu.

Moga apa yang anda impikan tercapai.

11 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. wat masa ni masih tidak mengharapkan apa2 coz trafik pun ala2 ada tak ada je...masih mencuba...haish...

    BalasPadam
  2. aku nye traffik nak dapat seibu pun susah. heheh.

    BalasPadam
  3. traffik seribu..jauh tanah dari langit..hehe

    BalasPadam
  4. bukan satakat seribu..saratus pun susah!!hehe

    BalasPadam
  5. Bounce Rate Blog HH 60% ke atas ke? Bahaya tu...

    BalasPadam
  6. tu lah,..
    ary nak daftar nuffnang,..
    tapi ary nak blaja tarik trafik dulu^^
    Abg HH men SEO tak?

    BalasPadam
  7. wow...unique traffic sampai ribu riban tu yang payah hehe...tp dapat test gadget dapat makan free tu seronok jugak kan? hehe

    BalasPadam
  8. Perghh..nak dapat kan 3000 tu bile la bleh tercapai ni..semangat2..huhuhu

    Entry terbaru "WhatsApp tak secure"

    BalasPadam
  9. hebat la bro

    terasa jeles. huhu

    jom singgah:
    http://pemudattbc.blogspot.com/2012/05/ustaz-azhar-idrus-soal-jawab-ceramah.html

    BalasPadam
  10. memang takk lah kalau blog saya yang cikai nih
    http://sayacikamal.blogspot.com/

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement