As-Salam.
Uhh gayat plak nak bagi tips pasal Nuffnang ni, yelah HH ni bukannya hebat mana, pendapatan Nuffnang pun tak lah se-gah orang lain yang ratusan dan ribuan. Tapi sebab ada permintaan, HH pun godek2 dan selidik2 skit-skit. Dengan rajin blogwalking serta meminta2, dapatla skit2 benda yang HH fikir perlu diambil perhatian oleh blogger yang inginkan pendapatan best dari Nuffnan.

Kali ini, HH ingin berkongsi (ini bermakna HH pun baru tahu) tentang satu aspek penting dalam Nuffnang. Jika anda inginkan iklan Nuffnang menari2 dalam blog anda, dan inginkan pendapatan khas dari iklan Nuffnang, anda perlu lihat isi kandungan blog anda.

Pendapatan anda dari Nuffnang akan terjejas jika:

  • Kandungan blog anda bersifat pornografi. Dari segi amalannya pun, anda seperti menjana pendapatan dari satu sumber yang boleh dikatakan was-was sebab anda menyiarkan benda haram.
  • Kandungan blog anda mempunyai isi kandungan politik. Blog politik selalunya dikunjungi oleh orang-orang yang emo dan ia tidak bagus untuk suasana blog. Apatah lagi untuk iklan.
  • Kandungan yang bersifat perkauman. Sapa-sapa pun tak mahu beriklan di blog anda jika penuh dengan sifat-sifat negatif.
  • Kebanyakkan kandungan anda penuh dengan video dari YouTube. Ini juga tak digalakkan sebagai sumber kandungan utama blog anda. Dan Nuffnang tak akan bersedia untuk merekemenkan anda kepada advertiser jika blog anda dipenuhi pengunjung hasil dari video anda di YouTube (selalunya orang letak video YouTube yang tak ada kaitan lansung dengan kandungan). Ini boleh dikatakan sebagai menipu orang lain untuk datang ke blog anda.
  • Kandungan blog anda ada unsur cetak rompak seperti download lagu2 MP3 dan sebagainya.

Ok, harapan HH ianya dapat membantu, kalau ada yang merasakan ada yang tak berapa tepat, silalah beritahu.



8 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Tapi yg free download 2 jugak yg cepat dapat incOme tau..
    Blogwalking Time =)

    BalasPadam
  2. yep, aku setuju sgt bab tu.. malangnya, blog aku ngan nuffnang tak pernah ngam.. ciaaan aku

    BalasPadam
  3. nice tips.. tak ssh pun nak dpt ads dari nuffnang..

    BalasPadam
  4. Salam ...
    gitulah... ada yang boleh kita perapkan dalam blog kita, kita cubalah. Tak salah mencuba.

    Buat kelhome - buatlah beberapa blog lain tanpa korbankan blog utama anda.

    BalasPadam
  5. sebarkan info berguna ini.. ramai yang tak tahu

    BalasPadam
  6. Info yg sgt2 bermanfaat. tqvm

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement