Langkau ke kandungan utama

Lawak Mr Bean

Lawak Mr Bean memang tak boleh blah punya. Kadang-kala lucu, ada masa mengarut je lebih. Disebabkan menonton semula filem  Johny English Reborn secara online tadi .... tup tap saya terjumpa artikel ini di laman komuniti saya ... huhuhu .... layan ehh untuk bacaan santai ...

Asyik nak serius je, ada masa perlu juga rileks dan santaikan diri. Lawak dalam bahasa Inggeris. walaupun ada yang kurang nak faham, tapi lama-lama sambil buka kamus ... boleh buat tergelak juga. Lawak dalam bahasa Inggeris juga boleh bantu anak-anak belajar ... walaupun hakikatnya dalam siri TV atau filem Mr. Bean, lelaki British ini hampir langsung tidak keluar suara.

Koleksi Lawak Mr Bean

Seleksi Lawak Mr Bean

While Having a Brain Check-up

Doctor : I regret to tell you that you have a brain tumor.
Mr. Bean : Yesss!!! (jumps in joy)
Doctor : Did you understand what I just told you?
Mr. Bean : Yes of course, do you think I'm dumb?
Doctor : Then why are you so happy?
Mr. Bean : Because that proves that I have a brain!

Mr. Bean While in Grade School

Teacher : What is 5 plus 4?
Mr. Bean : 9
Teacher : What is 4 plus 5?
Mr. Bean : Are you trying to fool me, you've just twisted the figure, the answer is 6!!

While Mr. Bean in a Drug Store

Mr. Bean : I'd like some vitamins for my grandson.
Clerk : Sir, vitamin A, B or C?
Mr. Bean : Any will do, my grandson doesn't know the alphabet yet!!

Queuing Behind His Friend at an ATM Machine

Friend : What are you looking at?
Mr. Bean : I know your PIN no., hee, hee.
Friend : Alright, what is my PIN no. if you saw it?
Mr. Bean : Four asterisks!

Puzzle

Friend : How many women do you believe must a man marry?
Mr. Bean : 16.
Friend : Why?
Mr. Bean : Because the priest says 4 richer, 4 poorer, 4 better and 4 worse.

While Mr. Bean Chatting with His Friend

Friend : How was the tape you borrowed from me, is it Ok?
Mr. Bean : What do you mean ok, I thought it's a horror film. I didn't see any picture.
Friend : What tape did you took anyway?
Mr. Bean : Head Cleaner.

Sharing Sympathy

Mr. Bean : (crying) the doctor called, Mom's dead.
Friend : Condolence, my friend. (After 2 minutes Mr. Bean cries even louder).
Friend : What now? Mr. Bean : My sister just called, her mom died too!

Mr. Bean Attending a Meeting

Colleague : Sorry I'm late. I got stuck in an elevator for 4 hrs. Because of a power failure.
Mr. Bean : Thats alright, me too... I got stuck on the escalator for 3hrs.

Spelling Lesson

Mr. Bean's Son : Dad, what is the spelling of successful... .is it one "c" or two "c"?
Mr. Bean : Make it three "c" to be sure

Anak-anak saya memang sukakan Mr. Bean ni .. dan saya pun sama .. haha.


Dah baca post berikut:

advertisement


Komen Pembaca ...

  1. Memang kelakar.. LeYa pun suka tengok kartun or movie dia.. mencuit hati

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ketika otak penat .. layan Mr Bean pun best

      Padam
  2. best kan gelak sampai nangis

    BalasPadam
  3. Hahahah lawaklah Mr Bean ne

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tula .. tak bercakap boleh buat orang ketawa

      Padam
  4. Mr Bean tanpa dialog pun mimik muka dia dah kelakar...kan ? HAHA

    BalasPadam
  5. Lawak mrbean best sangat.. Sampai sekarang masih lejen..

    BalasPadam
  6. Lawak mrbean best sangat.. Sampai sekarang masih lejen..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Terima kasih kerana sudi tinggalkan komen. Komen anda adalah tanggungjawab anda. Jika anda dapati ada mana-mana link tidak berfungsi di dalam blog ini, sila beritahu saya ye.

Untuk peluang pengiklanan, sila email saya menerusi ruangan 'Contact Me'. Terima kasih.

Popular

Nak Tahu Rahsia Gaji RM4500 Sebagai Tukang Cuci Kereta?

Rahsia gaji RM4,500 sebulan sebagai tukang cuci kereta. Mitos? Anda mungkin tidak percaya, tetapi memang kerja sebagai seorang tukang cuci kereta boleh mendatangkan pendapatan yang lumayan setiap bulan.

Itu adalah antara sebab kenapa salah seorang rakan saya sebaik sahaja habis pengajian di USM sebagai seorang graduan, beliau bekerja sebagai tukang cuci kereta.
Susah Nak Dapatkan Kerja? Kenapa Tidak Kerja Sebagai Tukang Cuci Kereta? Gaji RM4,500 Sebulan! Zaman sekarang nie memang zaman gawat. Ramai dah pekerja yang kena buang kerja. Pelajar-pelajar yang baru keluar IPT dan kolej pun, ramai yang susah nak dapat kerja! Jangan kata pelajar, pensyarah pun ramai yang kena buang kerja! Ini realiti. Cabaran memang getir.

Jadi, memang tak bolehlah nak memilih sangat bila bab cari kerja ni. Saya dulu pun, sebaik sahaja keluar USM, saya buat macam-macam kerja. Saya memang tak memilih, asalkan boleh dapat duit dan boleh sara kehidupan. Janji halal.

Aha .. saya keluar U, semasa zaman gawat tahu…

Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah

Cari lubuk tudung dan telekung dengan harga murah? Aha .. kalau anda seorang peniaga untuk pakaian wanita terutama menjual tudung dan telekung .. anda tentu mahu pergi ke tempat yang akan saya nyatakan nanti.

Ia adalah tempat di mana anda boleh dapat pelbagai jenis pakaian wanita dari tudung, telekung, skarf, blouse, jubah, seluar serta kain ela. Yang menariknya ialah, ada di antaranya adalah dari jenama-jenama terkenal tapi dengan harga yang mampu buat anda memborong sampai sepuluh hingga dua puluh helai dengan senyuman manis.
Lubuk Tudung dan Telekung Harga Murah Lubuk yang saya maksudkan ialah Pasar Kemboja Parit Buntar. Ia merupakan tempat setempat yang menjual pakaian wanita dengan harga murah dan berpatutan. Pasar Kemboja ini unik kerana ia terletak di dua sempadan negeri iaitu Perak dan Pulau Pinang.

Jika anda ke sini, anda tentu terkejut apabila mendapati ada peniaga-peniaga ini datangnya dari seluruh Malaysia. Malah ada yang datang dari kawasan beli-belah terkenal tatkala Ram…

Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Bersalin Caesarean

Terkejut. Saya selama ini ingat bahawa ikan haruan ini, baik ikan segar mahupun pati ikan haruan beri kesan terbaik untuk penyembuhan luka. Hmm rupanya, kesan positif penyembuhan tersebut adalah bergantung dengan metabolisma dan keadaan tubuh seseorang. Saya baru dapat tahu bahawa bahaya makan ikan haruan ini terutama untuk ibu/isteri yang bersalin secara pembedahan caesarean.

Serius, Saya betul-betul tak tahu, malah ketika isteri saya dalam minggu akhir untuk melahirkan anda .. saya dah belikan satu set pati ikan haruan berharga RM39. Isteri saya pula dah carikan bekalan ikan haruan segar menerusi rakan-rakan pejabatnya.
Bahaya Makan Ikan Haruan Untuk Ibu Pantang Bersalin Secara Bedah Caesarean Sebelum ini, isteri saya bersalin secara normal. Memang ketika dalam pantang bersalin, isteri saya akan makan ikan haruan dan juga pati ikan haruan. Ikan haruan memang dikenali mempunyai nilai kebaikan untuk penyembuhan luka. Semua orang tahu akan perkara ini.

Malah, makan ikan haruan telah me…