Bagaimana nak buat bisnes menerusi rumah sewa? Adakah anda seseorang yang mempunyai rumah untuk disewakan? Atau adakah anda seorang yang mahu tahu bagaimana nak buat bisnes, dan menjana keuntungan daripada rumah sewa? Jika anda berminat nak tahu, maka anda patut tahu bahawa ada panduan dan tips yang boleh anda dapatkan untuk mula mendapat keuntungan daripada rumah sewa.

Harga rumah saban tahun semakin meningkat, begitu juga dengan harga sewa rumah. Ia merupakan satu bisnes dan perniagaan yang menguntungkan. Dan paling terbaik, anda boleh buat duit menerusi rumah yang anda sewa dan menyewakannya kepada orang lain dengan harga yang mampu memberikan keuntungan kepada anda!

Bagaimana Nak Buat Bisnes Menerusi Rumah Sewa?

Bagaimana Nak Buat Bisnes Menerusi Rumah Sewa?
Saya ada seorang kawan. Dia ada rumah sendiri, dan dia juga menyewa rumah orang lain. Tentu tertanya, mengapa nak sewa rumah walhal dah ada rumah sendiri? Jawapannya ialah kerana dia buat bisnes menerusi rumah sewa tersebut.

Maksud saya, dia menyewa rumah orang lain untuk mendapatkan income sampingan dengan menyewanya kepada orang lain. Dia sewa rumah RM300, tetapi menyewakannya kepada orang lain dengan harga RM500, maka dapat untung RM200!

Adakah bisnes ini dibenarkan? Jawapannya ialah boleh.

Contoh Buat Bisnes Menerusi Rumah Sewa

Contoh paling mudah ialah Homestay. Ramai ingat anda perlu membeli rumah lain untuk menjadikan ia sebuah bisnes untuk homestay. Tapi sebenarnya tidak, anda tidak perlu pun mengeluarkan modal yang besar sehingga perlu membeli rumah sehingga ratusan ribu ringgit hanya semata nak menjadikannya bisnes homestay.

Apa yang perlu anda lakukan ialah menyewa sebuah rumah dengan sewa RM300-RM500 sebulan, dan menukarkannya kepada homestay yang memberikan anda income sebanyak RM200-RM300 sehari! Nampak tak? Anda bayar sewa RM300 sebulan, tetapi anda buat bisnes dan jana income sebanyak RM300 sehari! Jauh bezanya tu banggg .... untung besar!

Tapi, anda perlu ilmu dan panduan untuk memastikan apa yang anda buat benar-benar menguntungkan. Anda perlu tahu beberapa perkara ini:
  • Lokasi rumah sewa yang sesuai untuk dijadikan Homestay.
  • Bagaimana nak menjadikan rumah sewa RM300 sebulan menjana pendapatan RM300 sehari.
  • Rumah sewa yang bagaimana yang sesuai dijadikan Homestay.
  • Bagaimana nak meyakinkan pemilik rumah yang anda sewa untuk membenarkan anda melakukan bisnes ini.
  • Bagaimana nak buat surat perjanjian untuk sewaan dan pajakan - antara anda dengan pemilik rumah yang anda sewa.
Tanpa ilmu dan panduan yang betul, hasrat anda untuk buat bisnes menerusi rumah sewa mungkin akan jadi sukar dan bermasalah. Anda perlukan ilmu ini agar ia dapat menjanjikan pulangan yang sangat bagus.

Betul Nak Tahu Cara Jana Income Ini Tak?

Seandainya anda mahu tahu lebih dan mengetahui bagaimana nak buat bisnes menerusi rumah sewa, maka saya syorkan anda baca panduan yang diberikan menerusi pautan/link di bawah ini.

[+] Rahsia Sublet Premium

Homestay adalah hanya satu contoh bagaimana anda boleh jana pendapatan yang menguntungkan dengan menyewa rumah orang lain.

Anda juga boleh buat bisnes menerusi menyewa appartment yang eksklusif. Ini lagi masyukkk bangg ... !!

Tahukah anda bahawa menyewa appartment kepada pelancong asing sangat menguntungkan? Apa yang perlu anda buat ialah mengiklankan appartment yang anda sewa itu ke laman web yang berkaitan, terutamanya menerusi Agoda.com?

Anda sewa appartment dengan harga RM1,500 sebulan  .... tetapi boleh buat duit dengan menyewanya dengan kadar sehari RM500. Ia harga yang cukup murah untuk pelancong asing yang mahukan penginapan apartment yang eksklusif - apartment lebih luas, ada kemudahan lengkap, lebih selesa dari sewa bilik hotel dengan kadar yang sama.

[Baca] Buat Duit Hartanah Tanpa Beli Rumah

Jika mereka menyewanya untuk 3 hari 2 malam, anda sudah pun mendapat modal untuk bayar apartment yang anda sewakan itu dalam sebulan!

So, macamana? Rahsia, teknik dan kaedah semuanya ada diceritakan menerusi panduan yang saya berikan menerusi link di bawah ini. Anda boleh klik untuk tahu lebih lanjut .. ia merupakan ilmu yang sangat tinggi nilainya.

[+] Rahsia Sublet Premium

Untuk masa terhad, ada tawaran istimewa disediakan untuk mereka yang benar-benar berminat nak tahu tentang bagaimana nak buat bisnes menerusi rumah sewa. Maka, jangan lepaskan peluang ini... kerana tawaran yang diberikan takkan diulang lagi.

Moga bermanfaat.


10 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. ada juga yang sewa rumah..lepas tu sewakan semula kepada orang lain..ehehe..paling masyuk kalau ada rumah area student U..fuh..

    BalasPadam
  2. nak bagi mahal, tambah perabot

    BalasPadam
  3. Memang lama brminat nk buat bisnes rmh sewa ni. Thanks bg info tmbhn. Hihi.

    BalasPadam
  4. Cara mudah untuk melibatkan diri dalam pelaburan hartaah tanpa modal yang tinggi dan tanpa perlu ada pinjaman bank.

    BalasPadam
  5. harga rumah bukan alasan untuk tak mampu beli rumah.

    tak tau nak buat business apa juga bukan alasan untuk tak buat business.. hehehe

    BalasPadam
  6. wahhh...dapat idea baru dikala....kos sara hidup yang meningkat ni

    BalasPadam
  7. Best ni buat bisnes mcm ni...dapat lah buat tambah2 duit...

    BalasPadam
  8. saya ada buat homestay di semenyih. aznurhomestay. Teringin nk buat gak tmbah hmstay / sublet. tp takde masa. byk projek lain hehe...

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement