Malaysia best blog 2015. Apakah kriteria yang penting untuk menjadi Malaysia best blog 2015? Setiap blogger mempunyai hasrat untuk melihat blog mereka dianggap sebagai salah sebuah blog terbaik di Malaysia. Ciri-ciri sebuah blog terbaik ini tidak sama penilaiannya bagi setiap individu. Jika ditanya pada seorang blogger, ciri-ciri sebuah blog yang dianggap Malaysia best blog mungkin tidak sama dengan cirian yang diberikan oleh seorang yang bukan seorang blogger.

Malah, antara seorang blogger dengan blogger yang lain juga terdapat perbezaan untuk memberikan penilaian tentang blog yang paling best di Malaysia ini.

Malaysia Best Blog 2015

Hasrulhassan.com - Malaysia Best Blog 2015
Langkah yang dibawakan oleh OhDuit.com dengan menganjurkan kontest SEO Malaysia best blog 2015 adalah satu langkah yang sangat baik untuk menyenaraikan blog-blog yang dianggap layak sebagai blog terbaik untuk tahun 2015. Bukan setakat penyenaraian, malah kita akan dapat tahu ciri-ciri am sebuah blog yang terbaik, dan mengapa ia layak dianggap sebagai salah sebuah Malaysia best blog untuk tahun 2015 ini!

Kriteria Malaysia Best Blog 2015

Tiada sebarang kriteria yang diperuntukkan secara khusus untuk penyenaraian dikenakan, maka ini bermakna saya boleh dengan sesuka hatinya meletakkan mana-mana blog yang difikirkan layak untuk berada di dalam senarai ini.

In Sha Allah, saya akan menyenaraikan sebanyak 10 blog pilihan yang saya fikir patut diangkat sebagai Malaysia best blog pada tahun 2015. Pemilihan blog-blog ini adalah bersandarkan kepada pengaruhnya di dalam dunia blog Malaysia.
Kontest SEO Malaysia Best Blog 2015

Senarai Pilihan Malaysia Best Blog 2015

1. Hidup Biar Sedap

Kujie2.com - Antara blog terawal yang saya suka baca. Banyak benda saya boleh kutip dalam blog kak Ku Jie ni. Serius pertama kali saya singgah, saya tertarik dengan tagline Hidup Biar Sedap. Tagline yang dah banyak kali diminta ubah oleh peminat-peminat blog Kujie2.com tetapi Kak Ku Ji buat tak endah atas sebab musabab yang memang tak boleh dipertikaikan. Nak tahu, anda kena selongkar entri Kak Kujie sebab saya malas nak bagi link ke entri tersebut .. hahaha...

2. Blog Encik Titan

AhmadFaizal.com - Ini blog yang membuatkan saya aktif buat duit menerusi program affiliate Malaysia. Saya lebih anggap pemilik blog ini sebagai pesaing, kerana mahu lebih kerap menampakkan hasil buat duit online dengan affiliate. Menerusi teknik SEO Merah Jambu yang telah didedahkan, banyak skill baru untuk buat duit dengan affiliate yang telah saya pelajari.

3. Blogger Sentral

Bloggersentral.com - Pilihan ketiga untuk Malaysia best blog 2015 ialah sebuah blog yang telah menjadi rujukan saya dari dulu sampai sekarang. Saya suka baca walaupun dalam bahasa Inggeris. Walaupun tahu diri saya tidak bijak sangat dalam memahami bahasa utama dunia ini, tetapi saya sanggup guna Google Translate untuk hadam banyak tips berkaitan blogspot terutama mengenai widget, SEO dan beberapa tools terbaik untuk blogger blogspot seperti saya.
Top Senarai Malaysia best blog 2015

4. Dapur Tanpa Sempadan

TiffinBiru.com - Antara blog paling berpengaruh dalam banyak-banyak blog berkaitan resepi dan dunia masakan. Blog yang kekal maintain trafik tinggi hanya sebab kongsi resepi je. Tak perlu pun main SEO untuk dapatkan trafik, tapi dah lebih 48 juta pageviews blog ni dapat. Tak ada cerita sensasi, 98 peratus adalah mengenai resepi. Tak update baru pun, trafik blog mencanak-canak naik. Paling saya kagum ialah bagaimana empunya blog dikenali sebagai Mat Gebu tegas pendirian untuk tidak tampil popular walaupun dah masuk majalah banyak kali. Seorang blogger yang saya sangat hormati sejak dulu hingga kini. Identiti sebenar Mat Gebu masih lagi jadi tanya tanya buat kebanyakkan orang. Maka memang tidak salahlah saya meletkkannya di dalam Malaysia best blog untuk tahun 2015.

5. Great Teacher Onizuka

Eyriqazz.com - Saya mula kenal bila awal pembabitan saya dengan platform pengiklanan Nuffnang. Saya ingatkan blogger ni blogger Jepun sesat masuk Malaysia, tapi rupa-rupanya blogger Melayu tulen bang. Menerusi Nuffnang, saya selalu baca entri-entri terbaik daripada blog ini. Dan saya boleh katakan pengaruh yang ada pada blog ini sangat kuat, itu sebab Nuffnang suka .. keh keh keh. Dan pemilik blog ini adalah orang pertama yang memberikan job review untuk saya .. hoho.
2015 Malaysia Best Blog

6. Abang Ensem

Abangensem.com - Keunikan ada pada blog ini. Bukan sahaja blog, orangnya pun begitu.... hoho. Blog yang kekal tetap dengan niche berkaitan pelaburan hartanah. Walaupun trafik tak tinggi (dakwa empunya blog) tetapi menjadi rujukan ramai. Abang Ensem di mata saya hebat kerana popularitinya tidak terbatas di Malaysia, malah hingga ke Russia .... hebat hebat. Dan paling best, trafik tak masyuk tapi poket blogger ini tak pernah kering ... baik hati lak tu .. hehehe.

7. Melastik Bintang

Melastikbintang.com - Antara blogger yang panggil saya sebagai Sifu. Dan sekarang, blogger ini dah jauh meninggalkan saya dalam dunia blog Malaysia. Saya kagum dengan pencapaian blogger ini yang bermula dari sebuah blogspot percuma, maka wajar saya letakkan sebagai pilihan untuk Malaysia Best Blog 2015. Apatah lagi menjadi antara top blogger dalam niche parenting.

8. Hidupkan Untuk Memberi

Denaihati.com - Ikon dunia blog Malaysia. Tak perlu saya ulas panjang, saya fikir ramai yang kenal dengan blogger jiwa hebat ini. Pernah sekali saya terlalu obses dengan kejayaan blog ini sehingga saya selidik siapa pemilik blog Denaihati. Jatuh bangun nama Amir Hasan menjadi inspirasi buat diri saya untuk capai satu-satu kejayaan, malah Denaihati antara blog yang telah mencetuskan langkah saya untuk berjaya di dalam dunia blog Malaysia.

9. Oh Duit

Ohduit.com - Blog penganjur kontest ini yang mempunyai ciri-ciri untuk menjadi salah satu daripada Malaysia Best Blog 2015. Anda akan tahu bila anda melihat sendiri akan kelebihan yang ada pada blog yang menyediakan nota-nota menarik untuk dijadikan rujukan ramai, terutama blogger Malaysia.

10. Namee Roslan

NameeRoslan.blogspot.com - Blog yang saya baca dari blogger ni bujang sampai sekarang dah ada anak dah. Bab tentang cinta tanpa restu keluarga Namee Roslan adalah antara entri-entri yang buat saya nak baca lagi dan lagi dan lagi. Ia telah menarik minat ramai untuk tahu kisah blogger ini dari hujung sampai habis. Entri tersebut juga telah menyerlahkan keperibadian Namee Roslan dan menjadikannya istimewa.
Blog terbaik Malaysia best blog 2015
Pilihan saya ini mungkin ada yang sama dengan blogger lain, itu pasti sebab kekuatan yang ada pada blog-blog yang saya senaraikan memang jelas. Semua blog yang saya senaraikan sebagai Malaysia Best Blog 2015 adalah blog-blog bacaan saya paling kerap, jadi memang agak la disenaraikan sebagai blog-blog terbaik.

Ada lagi blog yang hebat-hebat dan terbaik tetapi saya tidak senaraikan disebabkan oleh saya tak bookmark dalam Firefox saya ni .. hoho ...

Harap anda semua terhibur, dan mana ada rasa tak puas hati dengan senarai yang saya buatkan ini, maka adalah sangat-sangat dialu-alukan membuat entri yang sama ye.

Mari menyertai contest SEO Malaysia Best Blog 2015 dan anda berpeluang memenangi hadiah utama, wang tunai bernilai ribuan ringgit!! Contest SEO ini dianjurkan oleh Ohduit.com



Kredit foto: HazmanFadzil.com 

124 Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

  1. Sungguh lumayan sekali hadiahnya... Contest ini pasti akan menyaksikan persaingan menarik dari pakar2 SEO Malaysia. Semoga berjaya HH

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih. Mesti akan ramai blogger yang join kontest SEO ini nanti. Hadiah tu memang lumayan.

      Padam
    2. selain dari hadiah ada yang menyertai untuk mendapat backlink..itu juga bagus untuk seo

      Padam
    3. Betul. Leh dapat backlink dari blog power2 tu ..

      Padam
    4. Betul tu BM...hadiah amat lumayan. Rugi jika tak sertai...blog power SEO pasti mendapat top 1.

      Jom kunjungi entri berkaitan:
      Malaysia Best Blog 2015

      Padam
    5. Aya pun baru nak cuba contest ni.. Heee...

      Padam
  2. tahniah untuk artikel ni.memang menarik.Tapi saya paling suka fatin liyana sebab dia sangat cantik.hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Artikel bro Hasrul Hassan memang cukup lengkap, dan amat berpeluang dapat top 1 dengan keyword Zmalaysia Best Blog 2015.

      Jom kunjungi entri berkaitan:
      Malaysia Best Blog 2015

      Padam
  3. Balasan
    1. Semoga ada peluang untuk semua peserta contest SEO Malaysia Best Blog 2015.

      Padam
  4. Selamat blog gua xde tersenarai he...23x

    BalasPadam
    Balasan
    1. Gua nak senarai blog lu tapi abang ensem tak bagi .. haha

      Padam
  5. Bagus la bila bro senaraikan mengikut kriteria masing-masing.... dapat terselit gambar pun dah cukup happy.... hahahahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Kalau gua masukkan lu, kid gua kena masukkan gak.. kang baloh .. hahahaha

      Padam
  6. 10 Malaysia Best Blog 2015 yang sangat hebat, setiap orang ada pandangan tersendiri. Semoga berjaya bro..,

    BalasPadam
  7. best entri ni, buleh buat rujukan. all the best untuk contest nanti yer :)

    BalasPadam
  8. semua di atas memang hebat dah mereka dah lama berkecimpung...kecuali saya.. jauh lagi perjalanan...

    selamat berjaya sifu..:)

    BalasPadam
    Balasan
    1. merendah diri pula bro..siap dah boleh tulis ebook sendiri dah tue.dah kira otai tue

      Padam
    2. Melastik bintang takkan sampai ke bintang, ke punck pokok kelfpa bolehlah pergi, mungkin ke awan boleh sampai dengan naiki kapal terbang. he...he...

      Jom kunjungi entri berkaitan:
      Malaysia Best Blog 2015

      Padam
  9. Balasan
    1. Ate udah dia suruh teman nulis banyak tu .. :P

      Padam
  10. Semuanya best..blog HH pun top juga ;-)

    BalasPadam
  11. wau bro memang power,dah berjaya kongker keyword ni...memang terbaiklah bro...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mampaknya tida yang dapat lawan Sufu SEO, ada peluang dapat top 1. Tempoh tinggal sebulan lebih lagi ni.

      Padam
  12. Mohon revise sedikit artikel anda dengan menyenaraikan Ohduit.com dalam senarai Malaysia Best Blog anda.Sila rujuk balik syarat artikel contest (No.7).

    Saya akan senaraikan penyertaan HH secara rasmi selepas artikel anda direvise


    Terima Kasih :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Sudah selamat direvise dan dilakukan beberapa pembetulan yang perlu.

      Padam
  13. Salam bro HH, nampaknya kita tersalah langkah, tidak menyenaraikan blog ohduit.com sebagai blo Mslaysia Best Blog 2015. Harap bro ubah jadi 11 blog atau buang satu blog lain.

    BalasPadam
  14. Tak perlu buang, hanya perlu add-in sahaja kalau terlupa masukkan blog Ohduit.com. Minimum ialah 10 blog pilihan, maximum tiada had :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hehhe... tunangan orang tu tgh glamer .. tak pe la ... kang muncul Anwar Fazal komen kang .. hahahaha .. lalalala ... ssyyyssss diam2 ehh .. hoho.

      Padam
  15. bagaimana kalau buat 100 buah best blog..memang lenguh juga nak tulis

    BalasPadam
  16. Bro camner nk buat backlink mcm bro ni..dah lebih 2.9k backlink tu woooow saya baru 50 je.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Backlink entri ni ke?? atau blog ni? kalau blog ni memang la, buat contest giveaway ... tu antara cara paling mudah. Lagipun usia blog ni dah lama .... jadi dikit2 la bina backlink ...

      Padam
  17. Komen guna henpon boleh pulak adoooi juling mata nak membalas klu camni

    BalasPadam
    Balasan
    1. Bukan ke dapat ipad mini hari tu??? guna tu tak leh ke Tok Puteh?

      Padam
  18. setiap blog yg dsenaraikan mmpunyai auranya yg tersendiri...semoga berjaya sifu HH dlm contest SEO ni

    BalasPadam
  19. Blog tuan Hasrul ada peluang cerah ni.. saya baru belajar nak cari trafik.. :-)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Mudah-mudahan teknik yang saya praktikkan mendapat tempat .... Google ni sukar diduga ..

      Padam
  20. Bilion terima kasih tersenarai. bro calon-calon pemenanglah, memang terbaik.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Errkk ye ke? Tak kot .. rasanya masih terlalu awal untuk tentukan. Segalanya akan terjawab bila nak dekat habis nanti. :)

      Padam
  21. Salam bro...,.entri Malaysia Best Blog 2015 anda dah semakin berada di kedudukan terbaik. Makin mantap dan ada peluang nak menang lagi contest SEO ini.

    BalasPadam
  22. boleh la nak cuba pergi dengan lebih jauh kat list blog2 yang HH senaraikan nie.... 10 list yang berlainan expertise yang boleh dijadikan rujukan untuk bligger baru macam saya..

    TQ

    BalasPadam
  23. semua blogger hebat-hebat tu..blogger ni pun hebat juga

    BalasPadam
    Balasan
    1. Boleh dikatakan senari 10 Mdlaysia Best Blo 2015 hebat-hebat semua begitu juga dengan semua peserta.

      Padam
  24. as salam..sy dah klik share di google plus..

    BalasPadam
  25. X fhm la cmna buat backlink seperti yg dikomen kat ats tu..huhu :-(

    BalasPadam
  26. hebat2 semuanya...
    semoga berjaya HH

    BalasPadam
  27. perebutan kuasa seo... nampaknya semakin sengit bila otai seo masuk gelanggang...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Ramai juga blogger wp yang bersaing .. harap adalah peluang untuk dapat sesuatu.

      Padam
    2. Otai-otai SEO masuk gelanggan, entri saya dah semakin ke laut. Habis cara dah, masih ke situ jugak. Sekarang hanya bertawskal je..,

      Padam
  28. Semua blog di atas memang layak top 10.. sal smua sya kenal.. hehe

    BalasPadam
  29. Datang melawat blog otai :) Bnyak lagi aku perlu belajar dari bro HH :) Huhuhu Good Luck :)

    BalasPadam
  30. senarai blog kat atas tu semuanya blogger lama yang berpengaruh... good luck untuk kontest ini ye

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih .. alhamdulillah ada juga yang calonkan blog saya.

      Padam
  31. Blog dan blogger2 yg hebat semuanya... semoga HH berjaya.. All the best.. :)

    BalasPadam
  32. Contest hadiahnya menarik. Peserta pula otai-otai belaka. Tak tahu lah ada rezeki ke tak. Semoga berjaya tuan...

    BalasPadam
  33. sekarang artikel ni berada di kedudukan #1

    semoga terus kekal dan akan menang

    BalasPadam
  34. Yang join otai-otai belaka, harap-harap ada rezeki saya menang..hihi

    BalasPadam
  35. Senarai Blog yang menarik daripada HH :)

    BalasPadam
  36. Blog abg hasrul pun listed gak. hihi gud luck bro :') first time komen tapi dah byk kali singgah sini tau.
    Salam kenal :')

    BalasPadam
    Balasan
    1. Salam kenal Hannan .. terima kasih kerana sudi baca blog saya ni ...

      Padam
  37. Sebenarnya saya ada berkira-kira nak masukkan blog Abang Ensem juga dalam senarai. Tak nafi yang blog dia sangat bagus dalam tips hartanah. Lagi satu faizaman.com juga blog yang niche hartanah.

    BalasPadam
  38. Balasan
    1. Awal2 saya masuk .. hehehe .. dah dijemput secara terhormat, maka saya join le ...:P

      Padam
  39. Salam bro, dengar khabar pergi melancing ke Bandung, Indonesia. Best la.....kalau makan angin kat luar negara.

    Pemilihan blog banyak yang dah top dari dulu hingga sekarang. Semoga berjaya dengan entri Malaysia Best Blog 2015 anda.

    Jom kunjungi entri berkaitan:
    Malaysia Best Blog 2015

    BalasPadam
  40. Balasan
    1. Eceh ... Ruby pun hari tu nampak naik je rank

      Padam
  41. PaBila blogger SEO join kontest.. agak2 ade tak peluang Lisa tuk menang juga.. hehehe

    saya pun join juga .. hehe

    BalasPadam
  42. Salam bro... semoga sihat sejahtera. Semoga berjaya seperti contets SEO sebelumnya.

    BalasPadam
  43. saya tak sempat untuk join contest ni..tgk2 deadine keesokannya dah :-(,mana la tahu kot2 ada rezeki saya ke..hehehe

    Semoga tuan hasrul berjaya didalam contest ini..

    kepada yang ingin membaca tentang khasiat teh hijau sila la lawat blog saya ye : http://oh-kiji.blogspot.com/2014/11/kuruskan-badan-dengan-khasiat-teh-hijau.html

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah. Banyak teknik kena guna untuk kekal dalam rank terbaik.

      Padam
  44. blog yang tersenarai adalah yang terbaik..saya akui dengan ikhlas

    BalasPadam
  45. Assalammualaikum... bro HH,

    moga berjaya dalam contest nie... ok. Good luck!

    mselim3

    BalasPadam
  46. Wah! sifu dah mengorak langkah. Nampaknya tiada chance la kami semua :D
    All the best bro.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaa.. rezeki itu dari Allah S.W.T .. in Sha Allah .. ada tu

      Padam
  47. Terbaik semoga bro suksus untuk kontes ini dengan jayanya

    Malaysia Best Blog 2015

    BalasPadam
  48. Kesemua yang tersenarai memang power. Blog kita sahaja melukut ditepi gantang. :)

    BalasPadam
  49. Yang Namee Roslan tu antara pilihan juga, suka gaya penulisan dia yang sempoi, x jemu baca, kadang-kadang ingat nak baca satu cerita je, dah sampai setengah jam ngadap blog dia je haha, buang karan betul, tp itula kuasa tarikan yang kuat, kita nak baca sikit tapi melekat sampai sejam, samalah blog ni kalau baca tutorial, semua persoalan jumpa jwpan, last2 baca x habis2, editing tak buat-buat haha, insya Allah ada rezeki boleh menang ini blog.

    BalasPadam
  50. Kehebatan blogger-blogger memang tak dapat disangkal lagi. Kadang-kadang boleh melekat lama dekat blog diorang. Iday kagum sebab diorang serta Hasrul Hassan sentiasa update dengan entry terbaru. :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Update entri terbaru adalah antara teknik SEO kuno yang sentiasa berikan impak yang baik untuk trafik blog menerusi enjin carian, in Sha Allah.

      Padam
  51. Sifu tetap hebat! Jadi pilihan ramai blogger dan selayaknya menjadi Malaysia best blog 2015.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah... terima kasih .. ramai lagi yang hebat2 dalam senarai Malaysia Best Blog 2015 ni

      Padam
  52. hebat!! kejar mengejar dgn blogger lelaki hehe anyway chaiyok3!!!

    BalasPadam
    Balasan
    1. Acara kejar mengejar antara blogger power SEO, nak pecut lintas blog korang sangat jauh ketinggalan. Follow je dari belakang.

      Jom kunjungi entri berkaitan:
      Malaysia Best Blog 2015

      Padam
  53. Salam tuan Hasrul Hassan.... entri bro berada di kedudukan terbaik Semoga berjaya. Ada masa jom terjah blog saya. Saya pun join jugak.... Malaysia Best Blog 2015

    BalasPadam
  54. Semakin ramai yang dah menyertainya dan kedudukan bro Hasrul Hassan sukar digugat sekarang ini. Kena cari alternatif lain untuk berada di page 1. Saya punya semakin menurun. Semua peserta dah pergi konen utk ucapkan semoga berjaya.

    BalasPadam
  55. Salam,...bro...HH saya jangka anda akan bersaing dgn finalist Blogger Lelaki dan Relaksminda.

    BalasPadam
    Balasan
    1. In Sha Allah, dipermudahkan segalanya ... kita bersaing secara sihat untuk lihat kekuatan dan cara menakluk SEO ...

      Padam
  56. Memikat si en.robots.txt bukan mudah kerana dibantu oleh cik panda dan si penguin yg comel...SEO 2015 terkini telah berubah....

    BalasPadam
    Balasan
    1. Saya setuju dgn M Shahrul, google sekarang cerdik-cerdik semua, susah nak kelentong mereka ni. Mereka ada sistem yg mereka gunakan.

      Jom kunjungi entri berkaitan:
      Malaysia Best Blog 2015

      Padam
    2. Hehehe.. kena bijak dan sentiasa update entri yang mahu berada di top enjin carian.

      Padam
  57. hye blogger hebat... saya datang berkunjung.. jangan lupa singgah blog saya pulak ye..

    ikhlas - Bakul2011

    www.bakul2011.com

    BalasPadam
  58. all the best HH... saya suka baca entry nie....

    BalasPadam
  59. Seronok tengok ramai orang aktif komen..

    BalasPadam
  60. Macam best jer ..
    Nak join jugaklah.

    BalasPadam
  61. mantap bro..terus potong gua..hahaha

    BalasPadam
    Balasan
    1. Hahaa.. adegan potong memotong dalam kontest SEO perkara biasa tu.

      Padam
  62. mantap bro..terus potong gua..hahaha

    BalasPadam
  63. Waduhhh semakin keras rasanya peluang entri saya mahu naik ke atas.. Bro HH memang hebat.. Good luck dalam contest SEO Malaysia Best Blog 2015 ini ya.. :) :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih sekali lagi. Jika ada rezeki. bolehlah nanti berkongsi hadiah .. hoho

      Padam
  64. Wow semakin susah entri saya nak naik huhu. terbaik sir :)

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih, tinggal beberapa hari lagi cabaran kontest Malaysia Best Blog 2015 akan berakhir. Masih ada masa untuk tampil dan mencabar kedudukan top rank Google Malaysia.

      Padam
  65. Tahniah Tuan HH! Banyak rahsia seo kena belajar dgn Tuan. Semoga ilmu seo INI beri manfaat kpd semua blogger.

    BalasPadam
  66. Suka tengok blog Mat Gebu.
    Dari dulu sampai skg masih best

    http://ledangmyrehal.blogspot.com/

    https://www.facebook.com/pages/Ledang-MyRehal/1416730768573083

    BalasPadam
  67. T.kasih kepada encik Hasrul sebab bagi list blogger yang harus di lawati blog mereka. Saya baru nak belajar blogwalking, tapi tak tahu nak mula dari mana. Sebelum ni saya redah jer mana2 blog. so Alhamdulillah, saya jumpa dalam blog ni senarai blogger yang otai..heheheh...t.kasih sekali lagi

    BalasPadam
  68. Susah dah entry saya mahu naik huhuh... Good luck bro HH..

    BalasPadam
  69. Semoga berada diantara yang bertuah sebagai pemenang bro Hasrul :) amin...

    BalasPadam
  70. tahniah kerana menang. teruskan article article yg memberi manfaat kepada pembaca

    BalasPadam
  71. Memang semua best dan memang kebabommm...hehehe
    Blog HH patut masuk list gak nih :)

    BalasPadam
  72. Semua blog yg mng mmg best..byk share ilmu

    BalasPadam
  73. kagum tengok kejayaan. kena contohi..

    BalasPadam

Catat Ulasan

Komen adalah tanggungjawab anda. Tertakluk pada Akta 588 SKMM. Untuk pengiklanan, boleh email ke editor@hasrulhassan.com.

Terbaru Lebih lama

Advertisement

Bisnes Shopee

Advertisement

BERMASALAH DENGAN HARTA PUSAKA?

Panduan Mengurus Harta Pusaka dan Hibbah. - Nak Tahu? Klik Sini Sekarang!!


Advertisement